Loggerforum - supportforum

E-logger®, Logger 2020, Logger 3030, Logger 1010 & LoggerSoft => Uppdatering => Ämnet startat av: Vind skrivet 2012-02-22 07:07



Titel: Internet #6 efter uppgradering
Skrivet av: Vind skrivet 2012-02-22 07:07
Hej
Efter uppgradering på min tredje logger, logger ett och två funkade kanon, kommer inte givarna upp i E-Logger. Fick följande felmeddelande:
FEL: Kunde inte ansluta till klienten, kontrollera att den går och är inkopplad till internet (Timeout).

Väntade över natten men inga ändringar. Logger verkade fungera ok på displayen och ny IP, och MAC adress finns i routern. Gamla inställningar för port Forward är borttagna.

Startade om loggern nu på morgonen och då fick jag Internet #6 felmeddelande. Har fått detta förut och då var det någon tjänst i servern som hade "hakat" sig. Kan det vara samma sak nu?

Behöver således lite hjälp och råd.

//VIND



Titel: SV: Internet #6 efter uppgradering
Skrivet av: Andreas skrivet 2012-02-22 07:50
Nej, efter uppdateringen ligger problemet inte på serversidan. Har du provat starta om routern och sen starta om loggern? Vad exakt har du för router? Kör du de loggrar som fungerade efter uppdateringen genom samma router?


Titel: SV: Internet #6 efter uppgradering
Skrivet av: Vind skrivet 2012-02-22 09:54
Ja, alla tre, sitter på samma router. Routern är en Netgear N300 Wireless Gigabit Router model WNR3500v2.
Har inte startat om routern. Skall prova det.
//VIND


Titel: SV: Internet #6 efter uppgradering
Skrivet av: Vind skrivet 2012-02-22 12:19
Har nu startat om Routern och det hela verkar hoppa igång :) som det ska.
// VIND