[Flyttat diskussion ovan från "Internetfel #1 Kontr LANkabel [med trådlös accesspunkt]" till ny tråd "LoggerSoft hittar inte loggern".]
Gjorde en ny felsökning i windows, men samma resultat, loggern svarar ej:
Citat
Nätverksdiagnostik i Windows Information om utgivare
Hittade problem
webbplats (192.168.0.67) är online men svarar inte på anslutningsförsök
...
Är det fel på loggern då?
Nej absolut inte, loggern är ingen webbplats, det Windows säger har ingen relevans.
Jag är ganska övertygad om att din logger är felfri och fungerande och att problemet sitter i nätverket.
Har du startat om routern?
I första inlägget skrev du så här:
I Loggersoftläge fungerar den som den ska tror jag, har mätt temperaturer på 7 kanaler utan problem io flera dagar nu.
Nu när jag nollat minnet enl instruktionerna här:
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=1103.msg515895#msg515895Och logger soft hittar alltså ingen logger, trots att jag har provat att mata in både korrekt IP-adress och ID som man ombeds att göra i Loggers display.
LoggerSoft hittade alltså loggern till att börja med, men nu hittar inte LoggerSoft loggern, om du tänker efter noga, har du ändrat något i datorns inställningar eller i nätverket sedan dess?