Andreas
|
|
« Svara #15 skrivet: 2019-06-25 09:31 » |
|
Jag ska som sagt kolla upp vad din exception kan vara, har bara inte hunnit, men bör hinna idag.
|
|
|
Loggat
|
Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
|
|
|
eero
Medlem
Antal inlägg: 94
|
|
« Svara #16 skrivet: 2019-06-25 13:59 » |
|
Rickard, jag har provat alla kombinationer. Även utan givare. I SD-kortläge är det inga problem. Blåskärmarna kommer bara när man kör mot e-logger, och det händer varje gång man stänger av strömmen och startar om oavsett vilka givare som är inkopplade.
|
|
|
Loggat
|
mvh Eero
|
|
|
Andreas
|
|
« Svara #17 skrivet: 2019-06-25 22:37 » |
|
Exception-koden verkar vara utskriftsrelaterad, men det kan vara ett följdfel. Både "Error 84" och "Error BCB" tyder på flashminnesproblem. Det konstiga är bara att minnestestet går igenom. Dock testar minnestestet inte riktigt hela minnet och det testar heller inte eventuella fel som kan uppstå en stund efter en skrivning.
Du har testat alla möjliga kombinationer av givare och med att byta nätagg, det ligger närmast till hand är att testa med en annan logger i din miljö för att utesluta eller bekräfta hårdvarufel.
I ditt första inlägg nämner du en fungerande Logger3030 Pro, har du provat koppla in den istället för den som inte fungerar, eller är den för trasslig flytta på?
|
|
|
Loggat
|
Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
|
|
|
eero
Medlem
Antal inlägg: 94
|
|
« Svara #18 skrivet: 2019-06-26 08:21 » |
|
Hej Andreas. Jag har en fungerande Logger3030 Pro. Har även testat att koppla in den ”trasiga” på samma ställe som den fungerande med den fungerandes nätaggregat och ethernet port/kabel utan att det hjälpte.
|
|
|
Loggat
|
mvh Eero
|
|
|
Andreas
|
|
« Svara #19 skrivet: 2019-06-26 10:50 » |
|
Jag förstår. Är det samma mjukvaruversion i bägge 3030 pro?
|
|
|
Loggat
|
Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
|
|
|
eero
Medlem
Antal inlägg: 94
|
|
« Svara #20 skrivet: 2019-06-26 11:56 » |
|
Det skiljer på version, om jag kommer ihåg rätt så fick jag en uppdatering där man kan se att OLED är ansluten.
OK 3030 Pro har version 190523 Krasslig 3030 Pro har version 190410
Kanske kan vara värt ett försök att Flasha om den krassliga, kan du lägga upp en ny uppdatering på den "krassliga"? så uppdaterar jag och testar.
|
|
|
Loggat
|
mvh Eero
|
|
|
Andreas
|
|
« Svara #21 skrivet: 2019-06-27 09:58 » |
|
Ja det kan vara värt. Nu bör den senare versionen finnas tillgänglig till den andra loggern.
|
|
|
Loggat
|
Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
|
|
|
eero
Medlem
Antal inlägg: 94
|
|
« Svara #22 skrivet: 2019-06-27 11:14 » |
|
Tack Andreas, tyvärr hjälpte inte detta heller. Uppdateringen gick igenom felfritt, startade automatiskt om utan fel.
Men när man stänger av strömmen och på igen så kommer bluescreen BCB..., se bifogad bild - Minnesradering enda åtgärden för att få igång den.
|
|
|
Loggat
|
mvh Eero
|
|
|
Andreas
|
|
« Svara #23 skrivet: 2019-06-27 13:46 » |
|
Tack. Det lutar mest åt att det är något hårdvarufel.
Men förstår jag rätt, när du bytte mellan de två olika loggrarna så bytte du bara plats på dem fysiskt med nätagg och ethernetkabel, du bytte inte plats på dem i E-logger så de fick den andra loggerns inställningar om du förstår hur jag menar?
|
|
|
Loggat
|
Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
|
|
|
eero
Medlem
Antal inlägg: 94
|
|
« Svara #24 skrivet: 2019-06-27 13:54 » |
|
Hej Andreas, jag förstår frågan.
Jag har gjort båda försöken, -bytte plats (nätaggregat/ethernet) och -bytte logger (så att den krassliga blev min "riktiga" logger)
Ingen förändring, felet följer den krassliga Logger3030.
|
|
|
Loggat
|
mvh Eero
|
|
|
Andreas
|
|
« Svara #25 skrivet: 2019-06-27 14:33 » |
|
Äsch att jag inte förstod att du gjort det försöket tidigare. Då är det definitivt ett måndagsexemplar du fått, vilken otur. Slå en signal till Rickard eller mejla för att byta ut den trasiga loggern.
|
|
|
Loggat
|
Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
|
|
|
eero
Medlem
Antal inlägg: 94
|
|
« Svara #26 skrivet: 2019-06-27 18:18 » |
|
Tack Andreas för all support - jag kontaktar Rickard
|
|
|
Loggat
|
mvh Eero
|
|
|
eero
Medlem
Antal inlägg: 94
|
|
« Svara #27 skrivet: 2019-07-03 20:42 » |
|
Fick utbytes-loggern idag med posten. Bytte ut den och allt fungerar klockrent. Installationen, omstarter och uppgraderingen utan några problem eller stopp. Det måste varit ett måndagsexemplar, den finns nu på väg till dig Rickard.
Tack för all support Andreas och Rickard från en nöjd kund.
|
|
|
Loggat
|
mvh Eero
|
|
|
Andreas
|
|
« Svara #28 skrivet: 2019-07-04 09:18 » |
|
Loggrarna testas vid tillverkningen, men detta är något som slank igenom det testet. Vi får se om det är något som går att förbättra i testningsproceduren. Det kan ju också varit något som legat på gränsen och fungerat på fabriken men inte sedan.
Hur som helst, vad bra att det löste sig och tack så mycket för återkopplingen!
|
|
|
Loggat
|
Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
|
|
|
|