E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-11 21:48 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Uppdaterat, saknar visning i e-logger.  (läst 10263 gånger)
Jocke
Medlem

Antal inlägg: 125


Visa profil
« skrivet: 2012-04-02 21:09 »

Efter mycket ångest uppdaterade jag igår (söndag) min Logger, det var mkt enkelt och allt gick bra. Dock så kan jag endast se visning av 10 givare på e-logger, min logger visar att den hittat samtliga sexton, och den blinkar grönt.

Jag har startat om loggern, loggern och routern, Loggern, routern och datorn ett oräkneligt antal gånger nu, men inget hjälper.

Jag har uppdaterat givarlistan säkert femtio gånger, och loggern hittar samtliga givare.

Kan det här vara något abonnemangrelaterat fel, jag valde och betalade för pluspaketet, men misstänker att jag fått visningsplats från grundpaketet. Kan det vara så enkelt, eller vad bör jag pröva för att få igång mina kanaler igen?
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2012-04-02 21:21 »

Under fliken översikt, har du klickat på "ladda ned givarinställningar" o.s.v., det skall göras i 3-4 steg innan allt är på plats i Loggern.
Loggat

Jocke
Medlem

Antal inlägg: 125


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-04-02 21:25 »

Menar du "Översikt" i E-loggerläget?

Jag har inga sådana val där, det står bara vilken version jag har och att jag har 0meddelanden, och så givarvärderna förståss...

Edit: Inte vilken version, det står datum och tid.
« Senast ändrad: 2012-04-02 21:38 av Jocke » Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2012-04-02 21:32 »

Och nedanför givarvärdena har du två grafer?

Om inte, vad står det där?
Loggat

Jocke
Medlem

Antal inlägg: 125


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2012-04-02 21:34 »

Ja, en 1-timmesgraf och en 24-timmarsgraf. Inget mer, ingen text och ingen länk...
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2012-04-02 21:38 »

Då är det nog ett fall för Andreas.
Loggat

Jocke
Medlem

Antal inlägg: 125


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2012-04-02 21:39 »

Ok, jag avvaktar och hoppas på det Leende (smiley)
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2012-04-03 10:09 »

Det verkar ha blivit fel på kanaldefinitionen, skickade om den och nu ser det bättre ut. Beklagar besväret, måste försöka reda ut på vad det beror på.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Jocke
Medlem

Antal inlägg: 125


Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2012-04-03 10:34 »

Ja. nu verkar det fungera. tack så mycket för den snabba hjälpen.
Loggat
Jocke
Medlem

Antal inlägg: 125


Visa profil
« Svara #9 skrivet: 2012-04-05 17:06 »

Jag har haft ett kort strömavbrott under dagen, och nu visas bara tio givare igen. Jag har startat om loggern flera ggr. men det hjälper inte.

Är det min anläggning som trilskas?
Loggat
Jocke
Medlem

Antal inlägg: 125


Visa profil
« Svara #10 skrivet: 2012-04-05 17:15 »

Nu har visst allt hoppat igång igen  Leende (smiley)
Loggat
bowahlberg
Medlem

Antal inlägg: 2


Visa profil
« Svara #11 skrivet: 2012-04-20 23:22 »

I stort samma problem som Jocke hade efter uppdatering.

Logger2020 hittar alla 4 temp.givarna samt elmätaren vid uppstart. Dock visas i denna endast värden från elmätaren samt från 1 temp.givare.

I E-logger visas under översikt och grafer endast elmätarvärden.
Under inställningar givare fås dock alla aktuella värden vid uppdatering av givarlistan.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #12 skrivet: 2012-04-22 14:44 »

(Sammanfogade ditt ämne med befintligt.)

Det var precis samma problem som hos Jocke, fel på kanaldefinitionen. Har skickat om den och nu verkar det fungera.

Tror nu att jag vet varför det blir fel. Efter uppdatering visas en uppmaning i webbtjänsten om att klicka en knapp för att skicka om kanaldefinitionerna så att loggern vet vad den skall logga. Men det är bara de givare som loggern detekterat som definieras om. Dvs. klickas knappen för att skicka kanaldefinitionen och inte alla givare är inkopplade eller om det glappar så upphör loggningen för alla givare loggern inte detekterat.

På sikt måste vi hitta en lösning för detta. Men till att börja med har jag skrivit en notis om att man bör dubbelkolla att loggern verkligen detekterat alla givare innan omdefinition sker efter uppdatering.

Om någon fler stöter på detta problem så går det att på egen hand komma runt det genom att: 1) nollställa Logger 2020, 2) kontrollera att alla givare verkligen visas i teckenfönstret på Logger 2020, 3) återaktivera driftläge E-logger.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
bowahlberg
Medlem

Antal inlägg: 2


Visa profil
« Svara #13 skrivet: 2012-04-22 21:38 »

Stort tack för hjälpen! Nu rullar allt normalt igen.

/Bosse Wahlberg
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!