Jag börjar med att erkänna att jag inte läste manualen tillräckligt innan jag testade att uppdatera min Logger.
Ip-adress och port antog jag helt enkelt stod i min routers lista för port-forward men så var inte fallet. Den hade jag nollställt för länge sedan men inte tänkt på loggern vid det tillfället.
Nu står jag med en Logger som blinkar rött, för att efter en stund tända dioden helt (även då rött).
Ip-adressen syns inte i min routers dhcp-lista, vilket jag förstått är helt normalt i det här läget. Jag kan inte heller se adressen i den nätverksbrygga den tidigare var kopplad genom. (köpt från webshopen) Jag ser däremot bryggans IP men det antar jag inte hjälper mig något.
Jag har pratat med min ISPs support för att försöka slå av brandväggen helt men det går inte i den typen av router/modem jag har.
Finns det något jag kan göra? Något sätt jag kan få reda på vilken IP loggern har lagrat? Kan jag ens vara säker på att den port webbtjänsten säger att jag ska öppna är den port loggern lyssnar på?
Kanske det enklaste är att inte krångla för mycket utan bara skicka in den för uppgradering?
Tack för en superbra produkt iallafall, den fungerade klanderfritt tills jag ställde till det.