E-logger
|
Manualer
|
Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-04 18:10
Välkommen
Gäst
. Var snäll och
logga in
eller
registrera dig som ny medlem
.
1 timme
1 dag
1 vecka
1 månad
För alltid
Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Forum
Hjälp
Sök
Logga in
Registrera
Loggerforum - supportforum
>
E-logger®, Logger 2020, Logger 3030, Logger 1010 & LoggerSoft
>
Hjälp
>
Uppdatering
>
Fel vid uppdatering - fyrkanter i displayen
Sidor: [
1
]
« föregående
nästa »
Skriv ut
Författare
Ämne: Fel vid uppdatering - fyrkanter i displayen (läst 15997 gånger)
thias
Medlem
Antal inlägg: 6
Fel vid uppdatering - fyrkanter i displayen
«
skrivet:
2012-01-01 18:44 »
Jag ställer frågan även här fast jag provat att skicka pm, jag ser dock inte pm i utboxen så jag vet inte om det gått i väg.
Jag har provat att göra uppdateringen till 111223. Första gången jag provade fick jag felmeddelande att det inte gick att få kontakt redan efter några sekunder.
Följde då instruktionerna för att lösa detta, utan resultat. Nu ser jag endast fyrkanter i displayen, provade att följa instruktionen för detta men jag kommer inte vidare.
Rätt port är inställd i routerna på den IP loggerna hade innan första försöket till uppdatering.
Nu vaet jag inte vad jag skall hitta på för att lösa detta. Några tips?
MvH Mathias
Loggat
Andreas
Administrator
Antal inlägg: 4053
SV: Fel vid uppdatering - fyrkanter i displayen
«
Svara #1 skrivet:
2012-01-01 19:41 »
Det finns inga fler tips än de du hittar under rubriken "Problem som kan uppstå vid uppdatering". Har du följt den texten till punkt och pricka och gjort det som står där utan att loggern någonsin blinkat grönt kan du inte göra annat än vänta några timmar och försöka igen. Det har hänt förr att det vips börjat fungera.
Loggat
Läs igenom
manualen
och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs!
Regel 2
: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
thias
Medlem
Antal inlägg: 6
SV: Fel vid uppdatering - fyrkanter i displayen
«
Svara #2 skrivet:
2012-01-02 09:20 »
Problemet löst. Det var min kära frus iphone som hade tagit ip nummret till loggern. Det är ju fan att man inte kan reservera adresser i D-link routerna på mac adresserna, både loggern och iphonen har "felaktiga" mac adresser som inte funkar att reservera på.
MvH Mathias
Loggat
Andreas
Administrator
Antal inlägg: 4053
SV: Fel vid uppdatering - fyrkanter i displayen
«
Svara #3 skrivet:
2012-01-03 11:06 »
Toppen det ordnade sig! Och tack för att du sa till vad som var problemet, har lagt in en notering under "Problem som kan uppstå vid uppdatering" om att kontrollera så att inte loggerns ip-adress tilldelats någon annan utrustning.
Loggat
Läs igenom
manualen
och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs!
Regel 2
: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [
1
]
Skriv ut
« föregående
nästa »
Gå till:
Välj destination:
-----------------------------
Om supportforumet
-----------------------------
=> Om supportforumet
-----------------------------
E-logger®, Logger 2020, Logger 3030, Logger 1010 & LoggerSoft
-----------------------------
=> Nyheter
=> Hjälp
===> Visning av elpris och timprisstyrning
===> Temperatur
===> Elmätaravläsning
=====> Elproduktion
===> Energimätare
===> Flödes- / vattenmätare
===> Fastbränsle
===> Nätverksinställningar
=====> Loggermjukvara äldre än 111109
===> Uppdatering
===> SunLogger 2020
===> LoggerSoft
=> Buggrapporter
=> Önskemål
===> LoggerSoft
=> Övrigt
-----------------------------
Loggerkonsulter
-----------------------------
=> Loggerkonsulter
Laddar...