E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-03 20:04 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: FEL: Def. err 254.  (läst 8906 gånger)
eero
Medlem

Antal inlägg: 94



Visa profil
« skrivet: 2011-01-01 15:54 »

Försöker skapa ny kanal men får till svar "FEL: Def. err 254."
Hur kan man komma förbi detta, kör direkt mot web, ver 101019


Loggat

mvh Eero
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2011-01-02 14:27 »

Det finns inte så mycket att göra då du ser ut att ha slagit i taket vad gäller antal ingångar (vilket du är först med!). För närvarande ligger gränsen någonstans mellan 40-50, antalet varierar från fall till fall beroende på vilken typ av enheter som finns i systemet.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
eero
Medlem

Antal inlägg: 94



Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2011-01-02 18:51 »

Nån skall ju vara den första. Men jag har givaren definierad men kan inte skapa kanal för givaren, finns det begränsning
på antalet kanaler oxå.
Loggat

mvh Eero
kra4rd
Medlem

Antal inlägg: 36


Visa profil Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2011-01-02 19:30 »

Det var  ju samma fel som jag hade, se tråd http://e-logger.se/forum/index.php?topic=200.0
Loggat

Thermia DUO 12 Jeff styrsystem. Markslingor 2x300m. Roterande solfångare 10m2.  http://e-logger.se/pub?Bodum, http://e-logger.se/pub?Bodum2
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2011-01-03 08:29 »

Det är visserligen samma felkod, men du fick det när du gjorde en ingångsdefinition och detta gäller kanaler, så det är inte samma sak/orsak.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2011-01-03 08:33 »

Nån skall ju vara den första. Men jag har givaren definierad men kan inte skapa kanal för givaren, finns det begränsning på antalet kanaler oxå.

Jo, både givare och kanaler kräver viss kapacitet av loggern så det går inte att ha hur många som helst. Men det är inte omöjligt att det kanske går att knöka in några fler på lite sikt i takt med att vi hinner optimera mjukvaran bättre.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
eero
Medlem

Antal inlägg: 94



Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2011-01-05 06:52 »

En liten undran (och förhoppning)
Vad jag förstår är det max 50 givare som gäller. (Givare nummer 50 kan jag inte skapa kanal till)
Givarna är ju numrerade och det finns "hål" i numreringen, givarnummer 15-19 och 42 saknas i givartabellen.
Kan man (och skulle det hjälpa) att man nollställer Loggern så att det blir "rak" nummerföljd - då undviker man att hamna på nummer 50.
Försöker  undvika nollställning då det är ett meck att öppna portar i "Telia Smart routern"
Bifogar bild på givartabell.
Loggat

mvh Eero
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2011-01-05 10:33 »

De där hålen är tyvärr inte tomma utan används internt av expansionsmodulerna. Såvida du inte tagit bort något ur systemet kommer därför troligtvis alltid något att hamna på 50.

Du har ovanligt många givare, hade du tänkt dig ännu fler på sikt om det varit möjligt? Alltid intressant höra vilka önskemål som finns. En mindre mjukvaruppgradering med buggfixar är ganska nära, kanske går det att öka på en liten smula.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
eero
Medlem

Antal inlägg: 94



Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2011-01-05 12:50 »

För min del skulle det vara nog med 60 givare (exklusive "interna" givare för expansionsmoduler).
Perfekt om en ändring kommer med i nästa uppdatering.
Logger är ett utmärks sätt att övervaka/styra det mesta utan att använda massa olika system,
jag är mycket nöjd med WEBIQ:s system och hoppas på att denna utvecklas i samma takt som tidigare.
Loggat

mvh Eero
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #9 skrivet: 2011-01-19 16:54 »

Eventuellt går det med loggermjukvara 110119 att definiera en enda kanal till. Tyvärr visade det sig för komplicerat att öka antalet möjliga ingångar/kanaler i nån större utsträckning i denna uppdatering.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
eero
Medlem

Antal inlägg: 94



Visa profil
« Svara #10 skrivet: 2011-01-23 12:17 »

Tack Andreas, fick en kanal till men sedan vara det stopp. Väntar på en justering uppåt vad gäller antal givare/kanaler   Leende (smiley)
Loggat

mvh Eero
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!