E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-04 03:44 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Namnge A/DMIQ:s reläutgångar samt val ja/nej "Larm till larmlogg"  (läst 7534 gånger)
eero
Medlem

Antal inlägg: 94



Visa profil
« skrivet: 2010-12-25 09:27 »

Har två A/DMIQ inkopplade och det skulle underlätta om man kunde namnge reläutgångarna i e-logger.
Ett annat önskemål är att få välja om larmlogg skall skrivas vid larm i alla fall när reläutgångar triggas.
Kör e-logger direkt mot web, ver 101019
« Senast ändrad: 2010-12-25 09:45 av eero » Loggat

mvh Eero
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2010-12-27 20:08 »

Ja det håller jag med om att det nog kan vara praktiskt att kunna namnge reläutgångarna. Har antecknat det så får vi se.

Vad är det för slags larm du inte vill ha i larmloggarna? En nackdel med att införa ett sånt val är att det blir mer att hålla reda på då ett larm ska skapas, detta eftersom jag antar att de flesta faktiskt vill ha sina larm loggade. Men har du eller nån annan nån riktigt bra motivering så kanske det är värt den nackdelen.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Abis
Medlem

Antal inlägg: 23


Ukuleletok


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2011-03-12 00:59 »

Ett annat önskemål är att få välja om larmlogg skall skrivas vid larm i alla fall när reläutgångar triggas.

Jag tror att eero menar, precis som jag, att då man enbart definierar en larmgräns för att trigga en reläutgång i syfte att styra exempelvis en pump för att den normala driften kräver detta ... ( Tunga pust)..., då är ju händelsen i fråga inte direkt av "alarmerande" natur.

Hoppas Andreas förstår, trots den långa meningsbyggnaden. Generad
Jag är alltså också intresserad av önskemålet ovan.
/Anders
Loggat

Nibe F1145-10, solvärme, vedpanna, shuntpaket ECS-40 efter 1m3 acktank. För 2 villor på västkusten.
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2011-03-12 15:12 »

Som jag precis skrev i en annan tråd, att styra driften av en pump så som du beskriver är inte ett larm, det är en styrfunktion. Och händelser från styrfunktionen, när nu den är klar, kommer inte att hamna in larmloggen.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Abis
Medlem

Antal inlägg: 23


Ukuleletok


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2011-03-12 21:55 »

Uppfattat. Finemang!
/Anders
Loggat

Nibe F1145-10, solvärme, vedpanna, shuntpaket ECS-40 efter 1m3 acktank. För 2 villor på västkusten.
Sören
Medlem

Antal inlägg: 6


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2012-06-27 22:07 »

Just det här med att kunna styra reläutgångarna baserat på fritt konfigurerbara temperaturgränser är nåt som jag också skulle vara mycket intresserad av.

Har det skett något på den här fronten sen föregående meddelande i denna tråd?

//Sören
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2012-06-28 12:05 »

Vi kommer relativt snart att göra en användarenkät för att reda ut vilka funktioner som efterfrågas mest och i vilken mån folk kan tänka sig att betala en slant för utökad funktionalitet. Om utfallet blir positivt vad gäller styrning kan vi förhoppningsvis fatta ett beslut som innebär att det kommer inom en inte alltför avlägsen framtid. Så se till att göra era röster hörda i enkäten.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sören
Medlem

Antal inlägg: 6


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2012-06-29 14:22 »

Tackar för informationen! Eftersom mitt behov är ganska akut har jag mailat Rickard och hoppas på en alternativ lösning på kort sikt.  //Sören
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!