E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-03 06:12 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mobilt bredband?  (läst 5911 gånger)
Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« skrivet: 2012-10-06 08:39 »

Jag funderar på att skaffa mobilt bredband 4G hemma från TELE2. Tyvärr så är det ju en nedladdningsgräns på dessa abbonnemang. Jag undrar om ni vet hur mycket E-logger laddar ner under en månad?
Med abbonnemanget så får man ju även en router för mobilt bredband, men det ska väl inte vara något problem med E-logger (såvida jag inte tar med det till sommarstugan förstås  Glad )?
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2012-10-06 09:59 »

Om Andreas inte ändrat nåt i kommunikationen så rör det sig om ca 20 Mb/givare och månad.
Det är alltså inte några stora datamängder det handlar om.
Loggat

Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-10-06 11:06 »

Det är ännu mindre än så, räkna med någon megabyte per givare per månad. Exempelvis skulle då 30 givare innebära runt 30 megabyte. I Tele2 mobilt bredband small för 79 kronor per månad ingår 2 GB. 30/2000=1,5%
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2012-10-06 12:21 »

Vad bra  Leende (smiley)

Men annars ska det väl inte vara några problem med mobilt bredband?
Det är väl inga portar som ska öppnas på routern?
Loggningen borde väl komma igång igen så fort det nya modemet är ikopplat och jag kommer ut på internet?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2012-10-06 12:30 »

Nuförtiden skall det inte vara några som helst problem. Enda är att tänka på att täckningen för modemet blir så bra som möjligt. Inga portar behöver öppnas.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
larsbern
Medlem

Antal inlägg: 5


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2012-10-06 13:26 »

Comviq erbjuder väl gratis årssurf på nya kontantkort nu. Annars har de surfpaket för 19 kr/mån (200MB) och Mobil2 tror jag ligger på 15 kr/mån.
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!