E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-03 16:20 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tappat givare  (läst 16549 gånger)
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2012-10-12 16:27 »

Skicka e-post till mig med ordernummer och adress så skickar jag en ny logger och nätdel till dig så får du prova byta, först nätdel, och om det inte hjälper, sedan logger.
Loggat

KlasL
Medlem

Antal inlägg: 113


Visa profil
« Svara #16 skrivet: 2012-10-15 23:17 »

När ni nämner att det kan vara glapp i nätdelen så kommer jag ihåg att precis när jag köpte loggern så var det ordentligt glapp i nätkontakten. Men jag hittade ett läge som fungerade och trodde att så länge som loggern startar och är igång så var det inget fel på strömförsörjningen.   Obeslutsam
Jag rotade igenom mina lådor och hittade en nätdel på 12V 2A. Testade den men vet inte om det blev bättre.  Ledsen
Ska testa mer..

Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #17 skrivet: 2012-10-16 09:50 »

Det går förstås inte att med säkerhet säga att det är strömförsörjningen som är problemet, men symtomen pekar ditåt. Har du nån teori om var glappet sitter? Om det glappar i själva kontakten kanske det finns risk att även den andra nätdelen glappar?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
KlasL
Medlem

Antal inlägg: 113


Visa profil
« Svara #18 skrivet: 2012-10-16 21:17 »

Har du nån teori om var glappet sitter? Om det glappar i själva kontakten kanske det finns risk att även den andra nätdelen glappar?

Då fick jag känslan att det var mellan nätdelens kontakt och uttaget på loggern. Det var ingen friktion när man stoppade i kontakten. Jag testade igår att svagt böja ner +mittenstiftet ner mot -tungan i uttaget på loggern för att få den att nypa åt lite bättre. Men tyvärr status quo..
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #19 skrivet: 2012-10-17 08:38 »

Det skulle ju kunna vara något på loggerkretskortet som försvagats/släppt i och med dina tidigare problem. Men det är ren spekulation. Det lönar sig sällan att fundera alltför mycket, i regel är det mest effektivt att stegvis byta ut det som går tills problemet försvinner. Du såg vad Rickard skrev i #15?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
KlasL
Medlem

Antal inlägg: 113


Visa profil
« Svara #20 skrivet: 2012-10-17 09:07 »

Det är helt sant. Drog ut lite på testerna eftersom jag hittade ett nätagg hemma så ni skulle slippa skicka saker i onödan.
Mailade Rickard igår.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #21 skrivet: 2012-10-17 09:12 »

Vad bra, och löser det sig inte med loggerbyte får vi ta till andeutdrivning. Leende (smiley)
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!