E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-12 22:30 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tappat alla Sensorer i Loggersoft  (läst 12870 gånger)
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #15 skrivet: 2016-03-02 11:45 »

Tack för påpekandet om "Starta logger-soft som admin", det är något som tillkommit i senare windowsversioner och inte kommit med i den punkten, men nu är det där.

Vad gäller pulsinställningen så, när loggen är uppkopplad mot E-logger så sker pulsinställningen där. Detta eftersom det skulle bli snurrigt med samma inställning på två olika ställen. Står i manualen under "Inställningar".
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
wassman
Medlem

Antal inlägg: 39


Visa profil
« Svara #16 skrivet: 2016-03-03 13:43 »

Bra bra.

De sista elmätarna tillagda utan Problem.
Nu får det stå och snurra ett tag få se om man klan lära sig ett "normalläge"
Var lite orolig för kabellängd (CA 35 m) och sam-kanalisation Två elmätare +Två temp sensorer i samma 16mm rör.
Men det verkar funka.
Fråga, finns det nått bra sätt att "jämna ut" el kurvorna. En funktion för löpande medelvärde typ.?
Verkar som de få element jag har kvar i uthuset ger väldans Hackig belastning.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #17 skrivet: 2016-03-04 10:32 »

Ja det såg hackigt ut. Nej tyvärr, det finns för närvarande ingen utjämningsfunktion. Det kunde man väl tänka sig i framtiden. En risk med det är dock att man slår på den och så missar man vad som faktiskt händer, oftast betyder ju hackit fel.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
wassman
Medlem

Antal inlägg: 39


Visa profil
« Svara #18 skrivet: 2016-03-04 21:26 »

Aaa Hackigt betyder fel..

Jag inbillade mig att det var de oljefyllda elementen jag har ute i kontoret (uthuset) som drog ström på det viset.

Jag har en kombination av element där ute, några riktigt gamla plåtelement och några oljefyllda.
Grafen nedan är kontoret (uthuset) där jag antog att hacken var olje elementet och trapetsen var plåtelementen.
 
Men då kan det alltså vara en störning i och med all ledarna ligger i samma kanalisation?
Blå grafen i andra bilden är elmätare VP som ligger i eget rör.

Får prova med egen ledare utanför få se vad som händer..
Eller Tips??
Loggat
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!