E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-07 05:29 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Beräknade kanaler i systembilden?  (läst 11742 gånger)
henrikg
Medlem

Antal inlägg: 27

Knappast ett geni ;)


Visa profil Hemsida
« skrivet: 2010-08-05 12:25 »

Hej, jag skulle vilja ha möjligheten att lägga till beräknade kanaler i systembilden.

Någon annan som ser tjusningen med detta?
Loggat

EcoEL1550 och EcoAir107, Logger2020 med 10 givare, http://www.e-logger.se/pub?fridlevstad&p=1
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2010-08-06 09:44 »

Jodå, det finns redan med på att-göra listan vilket betyder att det kommer så snart det hinns med.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
daniel
Medlem

Antal inlägg: 185


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2011-10-30 20:30 »

Tog mig tid att läsa manualen innan jag postar här.

Så det fick bli under Önskemål.

Hushållsel är en beräknad kanal, idag kan den ses i grafer, har ni planer att få tillgång till den i systembilden framöver?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2011-10-31 09:25 »

Sammanfogade din tråd med befintlig tråd. Svaret gäller fortfarande, det kommer så snart det hinns med. Tyvärr är detta relativt tidskrävande att ordna så det kan nog dröja ett bra tag till.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
daniel
Medlem

Antal inlägg: 185


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2011-10-31 09:26 »

OK.

Ser fram emot det.
Loggat
petera9999
Medlem

Antal inlägg: 9


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2012-02-13 15:34 »

Hej
Hur kan man referera till en beräknad kanal i systembild.
Har angett den beräknade kanalens namn, men får inte ut värdet.
Så kan man inte addressera beräknade kanaler i systembilden.

Peter
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2012-02-16 11:55 »

Sammanfogade din tråd med befintlig tråd. Svaret gäller fortfarande, det kommer så snart det hinns med.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Ronny Liljeholm
Medlem

Antal inlägg: 18


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2012-02-29 17:40 »

Går det att lägga in värdet från en beräknad kanal som t.ex. El-total - El-Vp för att visa hushållsel i systembilden?
Grafen går ju bra att få fram men när jag ska lägga in det i systembilden så kommer kanalens namn upp med ett ? efter.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2012-03-01 10:35 »

Sammanfogade din tråd med befintlig tråd. Svaret gäller fortfarande, det kommer så snart det hinns med.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Michael Öijwall
Medlem

Antal inlägg: 70


Visa profil
« Svara #9 skrivet: 2012-07-04 23:51 »

Vill bara sålla mig till skaran som vill kunna stoppa in beräknade kanaler i systembilden!
Loggat
KlasL
Medlem

Antal inlägg: 113


Visa profil
« Svara #10 skrivet: 2012-08-19 08:49 »

Lägger till mig till skaran som önskar denna möjlighet.  Leende (smiley)
Loggat
eero
Medlem

Antal inlägg: 94



Visa profil
« Svara #11 skrivet: 2012-08-19 21:23 »

Detta är även för mig användbart...
Loggat

mvh Eero
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #12 skrivet: 2012-08-20 14:54 »

Kan tyvärr fortfarande inte lova något. Detta tar så pass mycket tid att implementera att det inte är något "som bara kan klämmas in". Vi kommer inom kort att skicka ut en enkät till alla användare för att se vilka funktioner som efterfrågas mest och prioriteras högst. Utfallet av enkäten kommer att styra utvecklingen framöver.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
KlasL
Medlem

Antal inlägg: 113


Visa profil
« Svara #13 skrivet: 2012-10-08 11:33 »

Jag länkar in denna nyhet här då jag tycker det är så fantastiskt bra!  Cool

Nyhet i webbtjänsten:
¤ Möjligt visa värdet av beräknade kanaler i systembilden. Skriv en asterisk/stjärna ("*") framför namnet på den beräknade kanal det gäller. Exempel: "c=*El hushåll;%s kW;500;150".
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!