E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-05 17:44 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Logger 2020 - felaktigheter i manualen  (läst 24114 gånger)
ingelstorp
Medlem

Antal inlägg: 1


Visa profil
« Svara #15 skrivet: 2012-01-22 12:26 »

felaktigheter i manualen, my ass! hela manualen är ett skämt och ett av det värsta jag sett och arbetat med. det finns inte mycket som stämmer och upplägget är ungefär lika pedagogiskt som demokratimanualen i nordkorea. om det här systemet ska kunna säljas till andra än fullständiga nördar så är min rekommendation att snarast sätta någon som kan både systemet, men främst har det pedagogiska handlaget därtill, att producera en manual och bruksanvisning som är användbar.
jag började mitt liv inom elektronik med att programmera ABC80 på sjuttiotalet och har sedan dessa arbetat med elektronik där driftsättning ingår som naturlig del av arbetet. när man ska börja med nåt nytt så läser jag manualen om det inte är plug´n play och oftast är manualer tämligen bra. jag har inga problem att läsa dom på fyra olika språk. med detta vill jag säga att jag inte anser mig vara nån nybörjare så problemet borde inte finnas i denhär ändan, det är manualen och de förklaringar som finns däri som är ett katastrofområde. SKÄRPNING!!!!!!!!!!!
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #16 skrivet: 2012-01-22 13:42 »

Det var en rejäl avhyvling, tack för synpunkterna! Fast det hade varit mer konstruktivt med lite mindre avhyvling och mer konkreta exempel på saker som inte stämmer så att vi kan åtgärda dem. Du kanske kan hjälpa oss att få fason på manualerna?

Ställ gärna frågor här i supportforumet så hjälper vi dig med dina problem. Vi förtydligar anvisningarna allt eftersom utifrån de frågor vi får.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2012-01-22 16:18 »

Kan du peka på en bra manual som finns tillgänglig på webben, som vi skulle kunna få inspiration från?
Loggat

Ronny Liljeholm
Medlem

Antal inlägg: 18


Visa profil
« Svara #18 skrivet: 2012-02-22 18:45 »

OOpps, först framhäva sig själv, sedan spy galla över andra och på konkreta frågor undvika att ge ett konstruktivt svar.
Vad ska man kalla sådant uppträdande???
Själv är jag långt ifrån någon "nörd" men jag tycker, om man nu får ha en uppfattning om sin egna prestation, att jag lyckats över förväntan med att installera loggern med ett antal givare. Visst finns det enklare saker jag installerat med hjälp av plug and play men jag är uppriktigt imponerad av den utrustning som jag införskaffat för att kunna logga min energiförbrukning.
Keep up the good work från en nöjd medlem på forumet.
Loggat
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!