Visa inlägg
|
Sidor: 1 [2] 3
|
16
|
E-logger®, Logger 2020, Logger 3030, Logger 1010 & LoggerSoft / Hjälp / Ingen kontakt med E-logger
|
skrivet: 2010-10-26 10:24
|
Efter ett strömavbrott på ca 30 minuter går det inte att få igång loggningen igen på E-logger. Har raderat minnet i loggern, ändrat i routern till det nya ip-nr. 192.168.0.xx och mac-dressen, plus lagt in det nya klient-id. i e-logger. Logger 2020 visar värden på alla anslutna givare. Lampan på routern visar att det är aktivitet med ca 1 minuts mellanrum på det uttag där Logger 2020 är inkopplad. Har haft flera elavbrott under den tid jag haft Logger 2020 och det har tidigare inte varit något som helst problem att komma igång igen med loggningen
|
|
|
23
|
E-logger®, Logger 2020, Logger 3030, Logger 1010 & LoggerSoft / Övrigt / Logger 2020, en seg liten sak.
|
skrivet: 2009-12-03 21:40
|
I somras slog åskan ner i ett av grannhusen med följd att all elektronik i deras värmepump blev totalförstörd. Flera grannar runt om fick sina digitalboxar förstörda plus datormodem. Själv fick jag modem router och grafikkortet i datorn förstörda. Tänkte att nu har väl loggern och blivit förstörd, men efter inkoppling av nytt modem och router fortsatte loggern att logga ny data. //Pson
|
|
|
|