Loggerforum - supportforum

E-logger®, Logger 2020, Logger 3030, Logger 1010 & LoggerSoft => Hjälp => Ämnet startat av: Mattiash skrivet 2023-01-06 10:33



Titel: L3030 Pro vit skärm
Skrivet av: Mattiash skrivet 2023-01-06 10:33
Har en helt ny L3030 Pro som bara har en vit skärm vid uppstart. Kommer ej vidare. Vad skall jag hitta på?


Titel: SV: L3030 Pro vit skärm
Skrivet av: Andreas skrivet 2023-01-06 12:02
Ajdå. Är vit skärm allt som händer, inget pip-pip-ljud från högtalaren ca 3 sekunder från att kontakten från nätagget stoppas i?


Titel: SV: L3030 Pro vit skärm
Skrivet av: Mattiash skrivet 2023-01-06 12:27
Nej ingenting förutom vit skärm. Någon gång har dioden till höger lyst gult. Mätt nätaggregatet till 12,4 volt. Provat med ett annat på 11.9 volt lika resultat.


Titel: SV: L3030 Pro vit skärm
Skrivet av: Andreas skrivet 2023-01-06 15:18
Är några andra kablar anslutna till loggern förutom nätagget?


Titel: SV: L3030 Pro vit skärm
Skrivet av: Mattiash skrivet 2023-01-06 15:56
Bara nätaggregatet. Har haft nätverkskabeln ansluten tidigare.


Titel: SV: L3030 Pro vit skärm
Skrivet av: Rickard skrivet 2023-01-08 10:14
skicka ett mail till info@webiq.se med dina uppgifter så skickar vi en returfraktsedel, ser ut som att vi gjort nåt misstag med programmeringen av loggern.


Titel: SV: L3030 Pro vit skärm
Skrivet av: Andreas skrivet 2023-01-09 10:47
Ja kanske något med programmeringen, men borde inte kunna vara en oprogrammerad logger utan då borde den ha testprogrammet från fabriken i sig. Annars har det ju hänt att displaykabeln hamnat ur läge, men i så fall borde det hörts pip vid uppstart. Hur som helst givetvis läge att ta in den och kolla upp den.


Titel: SV: L3030 Pro vit skärm
Skrivet av: Rickard skrivet 2023-01-10 09:34
Vi har haft ett par displaykablar som vi fått byta ut, så det kan vara den också.