E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-03 11:02 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: ändra specifikation på Specialräknare.  (läst 6337 gånger)
kullabacken
Medlem

Antal inlägg: 62


Visa profil Hemsida
« skrivet: 2012-09-02 09:31 »

hej jag tycker specialräknare är mycket bra men jag har problem, med tanke på att min VP drar mer än dom 2900W som är max effekt på kompressor. och det förstår jag på tanke på el-patron.

min önskan är att kunna ändra dom olika effektförbrukningen hos värmepumpen.

i mitt fall så använder jag aldrig el patronen i vp.
men jag har en el-VVB som jag har separat elmätare till, och skulle då villa att det också kunde visas med antal tillslag och gångtid.

hoppas ni förstår hur jag menar.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2012-09-02 11:48 »

Kan du inte använda de generella specialräknarna? Där kan du ställa in en min- och maxeffekt inom vilken tillslagstid räknas.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
kullabacken
Medlem

Antal inlägg: 62


Visa profil Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2012-09-02 13:38 »

Kan du inte använda de generella specialräknarna? Där kan du ställa in en min- och maxeffekt inom vilken tillslagstid räknas.

ok ska testa lite mer med den. har inte riktigt fått det att fungera.

tack så länge.
Loggat
kullabacken
Medlem

Antal inlägg: 62


Visa profil Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2012-09-02 22:07 »

Tack. Fungerade mycket bra när jag förstod hur det fungerade .  Med glimten i ögat (blinkande)
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2012-09-03 11:45 »

Vad bra att det fungerar! Säg gärna till om du kommer på något som hade kunnat beskrivas bättre i manualen.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!