E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-03 11:56 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: administrativt multikonto  (läst 6760 gånger)
Ingalill
Medlem

Antal inlägg: 21


Visa profil
« skrivet: 2011-03-29 18:05 »

Hej igen!

Vi sitter och grubblar runt administrationen runt logger2020 kontorna, vi har ett önskemål i framtiden att kunna som företagare samla alla sina sålda loggrar under ett och samma inlogg. Detta ska givetvis vara en form av pluskonto funktion som företaget betalar för alternativt att det ingår om man är en återförsäljare för just Logger2020.

Hur det ska formas eller tekniskt gå till ligger givetvis på ert bord, efterfrågan är förmodligen 1 nu. Leende (smiley) = prio super låg.

mvh
Rickard Österlind
rickard@cenitek.se
www.cenitek.se
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2011-03-30 18:17 »

Jo detta har ju diskuterats förut. Det är en bra idé men i dagsläget kan jag inte lova nånting, det tar trots allt ett bra tag att implementera. Och listan på sådant som måste bli klart först är ganska lång.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Cenitek
Medlem

Antal inlägg: 28


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2011-05-06 21:58 »

Men för att bara diskutera runt hur det skulle kunna se ut, så driver jag diskutionen vidare.

Allt grundar sig på att vi jobbar för att få ett energi jobb för vår kommun. Om det blir så, så är det ganska krävande att hoppa mellan konton för att komma åt olika loggrar.

Men jag tänker mig att man loggar in bara 1 gång. Kommande sida har länkar till övriga konton som man själv ska kunna namnge t.e.x fastighets namn osv.

Sen när man klickar på en av länkarna så kommer man in i det vi i dag ser som e-logger. Är det någon anna som har ett annat förslag.

mvh
Rickard Österlind
rickard@cenitek.se
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2011-05-09 10:49 »

Ja jag tror inte man kan göra på så många andra sätt. Men sen är frågan hur underkontona i så fall ska fungera. Ska det gå att logga in på underkonton precis som på ett vanligt konto. Om det ska gå att logga in på underkonton, hur ska lösenorden till dem hanteras och vad ska det gå att göra och inte?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Cenitek
Medlem

Antal inlägg: 28


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2011-05-09 22:11 »

Jag tänker mig att underkonton inte ska ha något inlogg. När man loggat in så har man tillgång till alla underkonton genom enkla länkar. Varje enskilt underkonto tänker jag ser ut och fungerar precis som ett vanligt konto gör i dag.

Sen kan man ju grubbla på om man vill försvåra det hela lite, att kunna ställa olika konton imot varandra i någon form av sammanställning eller summera om något anläggning går hårdare än en annan. Baserat på att man loggar likadana fastigheter.

Men för vår del skulle det förstnämda vara säljbart i större fastighets modeller.

mvh
Rickard Österlind
rickard@cenitek.se
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!