E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-03 05:50 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
Författare Ämne: A/DMIQ mjukvarudefinition analog ingång  (läst 17914 gånger)
Abis
Medlem

Antal inlägg: 23


Ukuleletok


Visa profil
« Svara #15 skrivet: 2011-03-16 21:50 »

Detta betyder att man borde kunan använda en strömtrafo runt ledaren till elpatroner/kompressor för att se om de är på / av?
Jag vet att WebIQ idag har prisvärda lösningar med ljusindikeringar/-sensorer men jag måste bara få tipsa alla om följande produkter apropå funderingen kring möjligheten med strömtrafo. SE BIFOGAD BILD.
Idag kom det nämligen en säljare från ProSwede El AB till min arbetsplats och han råkade ha nedanstående färdiga lösningar för omvandling från strömövervakning till reläutgång. Med eller utan strömtrafo. Kräver dock ingrepp på 230V-sidan. En bra egenskap kan vara att man kan justera känsligheten så att reläet endast drar då förbrukaren drar "normal" ström. De kostar en slant, listpris 548,-kr + moms, men Rickard kanske kan få ner priset om han vill lägga upp dem i sortimentet. Det går heller inte att köpa som privatperson från ProSwede. Hur som helst finns det en hel del kul på marknaden Leende (smiley)
http://www.proswede.nu/
/Anders
« Senast ändrad: 2011-03-16 21:52 av Abis » Loggat

Nibe F1145-10, solvärme, vedpanna, shuntpaket ECS-40 efter 1m3 acktank. För 2 villor på västkusten.
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!