E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-05 07:54 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mer statistik under rapporter?  (läst 7703 gånger)
Jocke
Medlem

Antal inlägg: 125


Visa profil
« skrivet: 2012-11-02 06:47 »

Jag skulle tycka att det vore intressant att kunna se samtliga kanalers data presenterade på samma sätt som man kan se ex elförbrukningen och utetempen på undermenyn "Rapporter", med medel, högsta/lägsta-värden etc.

Högerhalvan på Rapportsidan är ju tom så där borde det gå att placera dessa fakta. Eller är det här ett svårt önskemål då olika användare skapat väldigt varierande kanaler?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2012-11-02 08:54 »

Tanken med rapportfunktionen är att den skall rapportera olika saker på olika sidor. Den rapport som finns nu är "rapport energiförbrukning" (med fastbränsleförbrukning flis/pellets på separat sida för den som har sådan uppvärmning). Och det finns tankar/önskemål om till exempel "rapport vattenförbrukning" och "rapport elproduktion".

Att klämma in samtliga kanaler passar inte riktigt in i det konceptet. Men visst skulle det gå att göra något slags sådan rapportfunktion också. Vad nu den skulle heta och hur den skulle se ut? Vissa typer av kanaler är mindre lämpade visa i stapeldiagram. Det tål att tänkas på. Kom gärna med förslag.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Jocke
Medlem

Antal inlägg: 125


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-11-02 09:25 »

"Månadssummering kanaler" kanske?
Det behöver inte vara några flådiga diagram eller staplar. Tabellform vore väldigt smutt.

Kanal / Månad / Min / Max / Medel.   Helt enkelt Leende (smiley)
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2012-11-05 08:04 »

Ja det är förstås inte otänkbart. Ska ha det i tankarna så kanske det kan komma med i nån översyn av rapportfunktionen.

Om någon fler har ideer om detta så säg gärna till.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Strip
Medlem

Antal inlägg: 41



Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2012-12-14 06:30 »

Jag saknar den lilla tabellen (med Min, Max, Medel, Totalt) under 24h-diagrammet. Den finns under månads- och årsstammanställningen, men senaste 24h vore minst lika intressant.
Loggat

Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2012-12-17 12:21 »

Det är lite mer trassligt just där eftersom den tabellen i så fall behöver uppdateras vid klick på olika dagar (val av vilka timmar som skall visas i det övre diagrammet). Har antecknat ditt önskemål så får vi se om det går göra något i samband med nästa förändring av rapportfunktionen.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Jocke
Medlem

Antal inlägg: 125


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2013-03-15 05:37 »

Sedan så har jag funderat på min- och max-värden under rapporter. Är inte tanken att exempelvis årets lägsta respektive högsta värden skall vara just min och max? Exempelvis så visar det under mina rapporter över de senaste tolv månaderna en utemintemp på -3,5 grader. Det är åtskilliga dagar det har varit betydligt kallare än så.

Eller har jag fattat fel angående dessa värden?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2013-03-18 11:30 »

De min- och maxtemperaturer som visas under grafen "senaste 30 dagarna" avser medelvärde för en hel dag. De min- och maxtemperaturer som visas under grafen "senaste 12 månaderna" avser medelvärde för en hel månad. Att det är så är för att man skall kunna relatera siffrorna till energiförbrukningen som ju också visas medelvärdesberäknad efter samma tidsenhet, det heter ju "rapport energiförbrukning".
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!