Loggerforum - supportforum

E-logger®, Logger 2020, Logger 3030, Logger 1010 & LoggerSoft => Nätverksinställningar => Ämnet startat av: Gunnar P skrivet 2023-01-11 10:02



Titel: e-logger [klient ej lyckats ansluta]
Skrivet av: Gunnar P skrivet 2023-01-11 10:02
Går det att nollställa e-logger-programmet? Efter ett misslyckat försök att ansluta 2020 till e-logger så har programmet låst sig i det läge där jag uppmanas att göra ett nytt försök.


Titel: SV: e-logger [klient ej lyckats ansluta]
Skrivet av: Andreas skrivet 2023-01-11 10:09
Hej,

1) Har du valt Driftläge E-logger i loggerns inställningsmeny?

2) Får du något felmeddelande i loggerns display när du startar om den och den försöker ansluta mot E-logger?


Titel: SV: e-logger [klient ej lyckats ansluta]
Skrivet av: Gunnar P skrivet 2023-01-11 10:26
Driftläge e-logger var valt i loggern när jag försökte ansluta. Det är programmet i datorn som har låst sig.


Titel: SV: e-logger [klient ej lyckats ansluta]
Skrivet av: Andreas skrivet 2023-01-11 10:31
Menar du kanske pc-programmet LoggerSoft? Det kan du till nöds stänga genom att klicka ctrl+alt+delete, klicka aktivitetshanteraren, markera loggersoft och klicka "avsluta aktivitet".


Titel: SV: e-logger [klient ej lyckats ansluta]
Skrivet av: Gunnar P skrivet 2023-01-11 15:20
Så här ser skärmen ut på datorn och det går inte att göra någonting. Se bifogad skärmdump.


Titel: SV: e-logger [klient ej lyckats ansluta]
Skrivet av: Andreas skrivet 2023-01-11 15:32
Tack, ja men då är det alltså webbtjänsten E-logger det gäller ändå, blev förvirrad när du skrev "programmet". Vad händer när du startar om loggern och den försöker ansluta mot E-logger, vad visas i displayen?


Titel: SV: e-logger [klient ej lyckats ansluta]
Skrivet av: Gunnar P skrivet 2023-01-11 17:15
Displayen visar: Int err #5-2.


Titel: SV: e-logger [klient ej lyckats ansluta]
Skrivet av: Andreas skrivet 2023-01-12 07:23
Tack. Felkodernas betydelse hittar du i manualen under "Driftläge E-logger". När du nollställt loggern eller om du gjort en uppdatering som nollställt loggern så tilldelas loggern ett nytt id-nummer som då behöver skrivas in i webbtjänsten.

Gå till inställningar->konto->panelen klient och fyll i det id-nummer som visas i loggerns display i fältet klient-id.


Titel: SV: e-logger [klient ej lyckats ansluta]
Skrivet av: Gunnar P skrivet 2023-01-12 10:38
Jag har gjort allt ovanstående och efter att jag dubbelklickat på loggerns knapp på högersidan så kommer felmeddelande Int err # 5-2. Före det så fungerar allt som det ska.


Titel: SV: e-logger [klient ej lyckats ansluta]
Skrivet av: Andreas skrivet 2023-01-12 10:59
Har du provat nollställa loggern mer än en gång?