E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-05 18:02 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Logger 2020 hakar upp sig (stannar).  (läst 4944 gånger)
guiness
Medlem

Antal inlägg: 10


Visa profil
« skrivet: 2015-10-10 01:31 »

Jag har sedan en vecka tillbaka problem med att Logger 2020 liksom stannar, eller hakar upp sig. Den startar och går igenom programversion, givare etc och visar sedan givarvärdena korrekt. Efter någon minut, ibland bara tio sekunder, så låser den sig och verkar stanna. Den gröna dioden slutar också att blinka men diplayen visar det senaste givarvärdet. Programvaruversionen är 13xxxx-någonting. Jag har provat med ett nytt nätaggregat utan framgång... Vad göra?

Med vänlig hälsning,
Johan
Loggat
guiness
Medlem

Antal inlägg: 10


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2015-10-10 01:39 »

Jag ser nu att tidpunkten jag senast mottog data fron loggern exakt sammanfaller med "årsförfallodagen" för mitt abonnemang. Jag förlängde det en tid innan detta datum. Kanske har detta något med saken att göra?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2015-10-10 10:47 »

Trist att loggen stannar, men det går säkert att hitta nån förklaring.

Nej, årsförfallodagen har inget med saken att göra. Loggern loggar och sparar data och webbtjänsten tar emot data oavsett om abonnemanget löper ut eller ej. Det som händer när abonnemanget löper ut är att man inte längre kan se data.

Du är säker på att det nya nätagget du provat med är ok?

Har du provat nollställa loggern, så som beskrivs i manualen i stycket "Nollställ logger – radera alla inställningar"?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
guiness
Medlem

Antal inlägg: 10


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2015-10-10 12:08 »

Radera minnet hjälpte!  Leende (smiley) Hoppas att det funkar framöver. Tack för hjälpen!
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!