Loggerforum - supportforum

E-logger®, Logger 2020, Logger 3030, Logger 1010 & LoggerSoft => Hjälp => Ämnet startat av: Thomas72 skrivet 2015-10-11 18:30



Titel: Min P3IQ sönder?
Skrivet av: Thomas72 skrivet 2015-10-11 18:30
I rummet där jag har min flödesmätare och P3IQ som mäter vattenförbrukningen så har jag i helgen slipat bort gammal färg från betonggolvet. Det har ju såklart dammat en del och nu så upptäckte jag att den har slutat blinka när jag tar kallvatten ur kran. Är den så känslig att den har gått sönder av slipdammet tror ni? Jag har med jämna mellanrum dammsugit försiktigt på flödesmätaren och P3IQ för att få bort slipdammet. Flödesmätaren verkar ok i alla fall.
Jag har inte öppnat P3IQ och kollat kopplingen med kablarna ännu. Det gör jag imorgon när allt dammet har lagt sig.



Titel: SV: Min P3IQ sönder?
Skrivet av: Thomas72 skrivet 2015-10-11 20:33
Nu verkar det fungera . Jag tog isär den och det var nog en kabel som inte satt fast ordentligt i plinten bara.  :)


Titel: SV: Min P3IQ sönder?
Skrivet av: Andreas skrivet 2015-10-12 10:59
Bra du fick det att fungera! :) (Så länge slipdammet inte är elektriskt ledande bör det inte vara något problem.)