Du får ursäkta mig, men du har haft så många olika problem att jag inte kan hålla reda på dem, tror det skulle hjälpa om du kan göra en tydlig förklaring av vilka problem du haft med logger 1 och vad du gjort för att försöka lösa dem.
Det finns tydliga instruktioner för hur man skall felsöka loggern:
http://e-logger.se/wiki/index.php/Manual_Logger_2020#Vid_givarproblemDitt första inlägg i denna tråd är som följer:
Jag har ett fundering kring givarlista:
1. tagit bort och raderat en pulsgivare, raderat minnet. Men sensorn ligger fortfarande kvar i listan som en fysisk givare med ett ID!
2 Tempgivare finns i listan, men i översikten rapporteras inte värdet in (uppdaterar jag ändras aktuellt värde)?
Detta gäller båda loggrarna bugg, uppkopplings fel?
Kan du förstå om det är svårt att förstå vad du menar?
Har du tagit bort den i LoggerSoft, i webbtjänsten, och fysiskt, eller bara i webbtjänsten, eller bara fysiskt, eller...
Tempgivare finns i listan, en, två - fler? - är de anslutna till loggern, eller fysiskt bortkopplade och visas ändå i listan?
Vilken lista, "översikt", "givare", "kanaler" eller?
Det jag menar är att du måste försöka bli mer specifik när du frågar för att jag skall kunna ge bra svar på dina frågor.
Det kan lätt bli fel råd om jag inte förstår vilket problem du har.
Nästa inlägg från dig:
OK...
Raderat för 4:e gången givarna finns denna gång med värde 0.0 vilket verkar bra, men den uppdaterar inte aktuellt värde fortfarande datumet då den slutade att fingera....
Graferna är helt galna...(utetemp har rullat ett dygn nu och all data är raderad)
Givarna, vilka givare?
Du hade klagat på pulsgivaren, nu skriver du att det är problem med "givarna" (flera pulsgivare, alla givare?) efter radering.
Radering indikerar att du raderat dem från webbtjänsten (Nollställning av minnet är en annan sak än radering).
Så även här är jag lite osäker på vad du menar, jag ANTAR att du nollställt minnet, men du kan ju även mena att du raderat givare eller kanaler i webbtjänsten.
Med detta vill jag ha sagt att det är viktigt att vi får så bra frågeställningar som möjligt när du/ni ber om support, det är mer eller mindre omöjligt att svara om man itne vet vad ni gjort.
Ni måste också tänka på att det börjar finns närmare 1000 loggrar ute hos kund, så det är svårt att hålla i huvudet precis vilka åtgärder olika kunder gjort med sina loggrar, alla supportfrågor kommer inte via forumet, och dessutom har jag väldigt många andra kundkontakter som gör att det blir svårt att hålla ordning på enskilda kunders problem om de är utspridda i olika supporttrådar i forumet.
Väl strukturerade frågor med så mycket bakgrundsinformation som möjligt är därför bra om jag/vi skall kunna ge relevanta svar utan att försöka hitta alla tidigare inlägg i olika ämnen från den kund som frågar om en sak i ett nytt ämne.
Hoppas du förstår mitt problem.