E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-15 06:07 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Error 94  (läst 4649 gånger)
Anders.E
Medlem

Antal inlägg: 110



Visa profil
« skrivet: 2013-07-12 12:02 »

Komm ner till min kära vän 2020 nu och ser att den blinkar som ett flipperspel Grönt/Rött
samt "Error 94" i displayen Va?.
Gjorde en sökning i forumet inga träffar
så får lita till master Anderas för svar.

PS
Gjorde en omstart av loggern så nu efter ca 10 min så har det inte kommit tillbaka..
Loggat

Certifierad reglertekniker & Loggergalning
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4059


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2013-07-12 13:25 »

Jobbigt när ens vänner börjar blinka. Leende (smiley) Den felkoden kan tydligen komma om en analog ingång på IO-modulen har ett ogiltigt värde. Borde aldrig inträffa. Gjorde du något i samband med att det inträffade, ex. kopplade om något? Syns det något konstigt på någon av dina analoga kanaler?

Tror det räcker med att trycka kommandoknappen för att få bort det från displayen utifall det skulle inträffa igen.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Anders.E
Medlem

Antal inlägg: 110



Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2013-07-12 16:59 »

Ok tog en trend på mina analoga signaler
verkar vara solsensorn som fått lite "spel" Rullande ögon (ironi)
testade och trycka på knappen de funka inte fick starta om loggern 2 gånger innan det försvann
kan man inte få en lista på alla felkoder eller så kan du väl lägga upp den på manualsidan
så blir det lite lättare med felsökning i framtiden Med glimten i ögat (blinkande)
« Senast ändrad: 2013-07-12 17:14 av Anders.E » Loggat

Certifierad reglertekniker & Loggergalning
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!