E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-11 16:17 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Rapport elförbrukning visar fel i popup  (läst 6413 gånger)
Johan W
Medlem

Antal inlägg: 6


Visa profil
« skrivet: 2012-10-29 15:39 »

Har lagt till en mätare till och den visas i rapporten men visar fel värde, kollar jag på översikt av kanalerna så verkar det vara rätt.
vet inte riktigt hur jag ska förklara det, innan har allt varit som det ska.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2012-10-30 07:39 »

Om du gör en graf över den nya elmätaren, ser kurvan jämn och fin ut eller finns där spikar?

Har lagt till en mätare till och den visas i rapporten men visar fel värde

Hur stort är felet?

kollar jag på översikt av kanalerna så verkar det vara rätt

Hur vet du att det är rätt där? Kör du med känd last eller har elmätaren teckenfönster där du kan se momentaneffekt att jämföra med?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Johan W
Medlem

Antal inlägg: 6


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-10-31 07:55 »

Kanske fel förklarat av mig Obeslutsam Värdena verkar stämma likaså det målade stapeldiagrammet men om jag håller pekaren på stapeldiagrammet så kan den visa 0 fast det borde visa typ 0,4. Samtidigt så verkar det sammanlagda stämma så man kanske bara ska låta det vara...
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2012-10-31 11:33 »

Ah du menar att det är den lilla popuptext med mätvärde som visas när man håller muspekaren över en stapel som visar fel, då är jag med. (Ändrat rubrik "Rapport elförbrukning visar fel"-> "Rapport elförbrukning visar fel i popup".)

Hur många elmätare har du och hur är de kopplade? Det är inte så att två undermätare råkat bli kopplade i serie? Efter huvudmätaren måste övriga mätare ligga parallellt för att det skall bli rätt.

Om någon fler läser det här så kolla gärna hur era popuptexter i rapporten ser ut och säg till om något är fel.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Johan W
Medlem

Antal inlägg: 6


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2012-11-01 16:26 »

Det är mätaren som mäter elvärme som inte visar rätt i popupen, men det stämmer i räkningen så det bör vara riktigt kopplat  Leende (smiley)
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2012-11-02 08:44 »

Det beror lite på hur du menar stämmer i räkningen, räkneverken på mätarna stämmer med det som visas i E-logger även om undermätare råkar vara kopplade i serie.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!