E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-11 16:40 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Räknare [går de visa på översiktssidan]  (läst 5204 gånger)
Kalle N
Medlem

Antal inlägg: 11


Visa profil
« skrivet: 2014-09-09 13:17 »

Nu har lagt in nytt ingångsvärde på min räknare för elförbrukning totalt. Nu visar den samm värde som elmätarens och så ville ha ha det. Om jag går till inställningar och väljer Kanaler så ser jag värdet men kan jag även se det i Grafer?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2014-09-09 14:11 »

Nej räknare går inte att se som graf. Är det intressant att se en räknare som en graf? Det skulle bli en linje som hela tiden går uppåt med olika lutning beroende på momentanförbrukningen. Däremot går själva momentanförbrukningen att visa som graf.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Kalle N
Medlem

Antal inlägg: 11


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2014-09-09 18:25 »

Uttryckte mig lite klumpigt. Vad jag menar är att jag skulle vilja se räknaren i Översikt där jag ju ser temperaturer och momentanförbrukning. Där skulle det vara kanon om jag även sån räknaren. Genomförbart eller...?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4056


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2014-09-10 16:02 »

Jag förstår, ändrar rubriken på ämnet igen.

Nej det går tyvärr inte, vad som visas på översiktssidan är i dagsläget fast och går inte att ändra. Huvudspåret är att i framtiden kunna visa systembilden på översiktssidan, systembilden kan i sin tur innehålla räknare.

Det finns en tråd om detta i avdelningen önskemål: Räknare på översiktssidan
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!