E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-06 00:44 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Nollan i en graf  (läst 6663 gånger)
daniel
Medlem

Antal inlägg: 185


Visa profil
« skrivet: 2011-10-22 15:03 »

Fick hem logger2020 igår, satte igång med den direkt. Fy vilken rolig och bra produkt. Så himla kul det ska bli att logga allt.

Har skapat grafer, önskar att kunna välja att ha nollan extra synlig, typ ett svart streck. Kan vara valbart kanske.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2011-10-23 10:43 »

Var tänkte du dig att en sådan inställning skulle ligga i gränssnittet? Alla grafer innehåller inte alltid en nolla, hur skulle det fungera då?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
daniel
Medlem

Antal inlägg: 185


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2011-10-23 15:23 »

Var tänkte du dig att en sådan inställning skulle ligga i gränssnittet? Alla grafer innehåller inte alltid en nolla, hur skulle det fungera då?
När nollan syns, om värdet blir nära noll.

Ibland kan det vara svårt att se nollan, mest behov vid temp visning.

Kan ligga en kryssruta där man sätter upp grafen, då får man ett extra tjockt sträck på nollan.
« Senast ändrad: 2011-10-23 16:18 av daniel » Loggat
daniel
Medlem

Antal inlägg: 185


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2011-10-23 16:26 »

Kom på en sak till med nollan.

hade varit bra om hade kunnat välja att alltid visa nollan, så den är alltid längst ner i grafen, då är det lättare att följa och jämföra dagar.

Typ lägsta värde 0 och högsta Auto.

Idag är det nog Auto och Auto, gissar jag.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2011-10-24 09:54 »

Det är lite samma med detta som jag nyss skrev i en annan tråd, det gäller att få in alla inställningar på ett smidigt sätt i gränssnittet. Risken är att det blir svåröverskådligt/grötigt om vi lägger in alltför många valmöjligheter.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
daniel
Medlem

Antal inlägg: 185


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2011-10-30 12:17 »

Jag kom ett sätt att alltid kunna se nollan.

Jag har idag ingen El Värme givare, jag la till denna och då visar den så klart 0, för där finns ingen signal, på så sätt kan jag alltid få nollan i grafer.

Imorgon får jag sensorn och då kommer jag inte kunna ha den kanalen som en nolla.

Är det möjligt att kunna skapa en spökkanal, dvs, den ska bara visa ett värde och vill man ha ett max värde som jag vill ha, så kunde man ha en kanal som visar 0 och en kanal som har en offset på t.ex. 100.

Då hade jag alltid haft min graf mellan 0 och 100.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2011-10-31 09:26 »

Ah det var klurigt tänkt, men tyvärr går det inte att skapa spökkanaler så som du tänker. Då är det enklare att lägga till en inställning i gränssnittet. Vi får se vad som går att göra nästa gång grafgränssnittet uppdateras.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!