E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-06 01:05 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Räknare korrigering  (läst 6250 gånger)
MartinMossfeldt
Medlem

Antal inlägg: 15


Visa profil
« skrivet: 2011-09-22 19:08 »

Hej igen.

När jag under dagen har försökt korrigera min elmätares räknare så har jag insett att nuvarande system är väldigt krångligt, först så måste jag räkna ut skillanaden mellan vad min elmätare visar och vad "Räknare" visar i mina kanaler, efter det så ska jag trycka ändra och justera siffran som finns under "Räknare korrigering" med resultatet jag fick när jag jämförde min elmätare och "Räknare" under kanaler.

Jag skulle gärna se att jag helt enkelt kunde ange "17189,17" kWh såsom min elmätare visar just för tillfället istället.

MVH Martin.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2011-09-23 12:54 »

Tack för bra och välmotiverad synpunkt. Ändrat.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
MartinMossfeldt
Medlem

Antal inlägg: 15


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2011-09-23 16:16 »

Tack själv för en bra produkt/tjänst och framförallt för det stora mervärdet ni skapar genom att vara så aktiva och hjälpsamma i forumet  Glad

MVH //Martin.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2011-09-23 17:21 »

Leende (smiley)

Riktigt så här snabbt brukar det normalt inte gå, men just senaste dagarna råkar jag arbeta en del med webbtjänsten, annars är målsättningen att försöka ge svar inom ett dygn på vardagar.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
daniel
Medlem

Antal inlägg: 185


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2011-10-22 21:43 »

Har en liten sak om detta.

Jag har skrivit in ett värde på korrigeringen, men nästa gång jag går in för att ändra något på denna givare så försvinner mitt värde som jag har skrivit in innan.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2011-10-23 10:53 »

Ja, så skall det vara. Du skriver in det värde som skall gälla precis då du skriver in det, och eftersom det värdet inte gäller i nästa ögonblick så visas inget värde.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!