E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-06 06:01 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: E-Logger - Grafer - fler tidsomfång  (läst 8654 gånger)
jontte
Medlem

Antal inlägg: 24


Visa profil
« skrivet: 2009-03-05 22:17 »

Hojt!

En litet önskemål från mig är att kunna visa 12h graf.
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2009-03-06 07:07 »

Visst menar du i webtjänsten då?
I LoggerSoft väljer du graflängden genom att högerklicka på trendbilden.
Loggat

jontte
Medlem

Antal inlägg: 24


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2009-03-08 20:01 »

Exakt!
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2009-03-09 15:48 »

Exakt att du menar webbtjänsten eller exakt att man kan välja graflängd genom att högerklicka på trendbilden i LoggerSoft? Tips: Innan du klickar "Posta", läs igenom din egen text och se till att det klart framgår vad du menar, annars tar det ju bara längre tid innan du får svar...
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
jontte
Medlem

Antal inlägg: 24


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2009-03-09 16:29 »

exakt, webjänsten. Enda jag bryr mig om då jag inte vill låsa någon dator för loggersoft.
Tror webtjänsten är den som kommer att gälla i framtiden för dom flesta.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2009-03-09 18:52 »

Tack då vet jag, ändrar rubriken så att det blir tydligt.

Jag är väl kanske lite tveksam till att ha alltför många tidsomfång i menyn, det riskerar att bli svårnavigerat. Men har i alla fall lagt till 12 timmar så får vi se på lite sikt vad det blir för synpunkter och vad folk frågar efter mest. Bäst vore kanske att även ha ett fält där man kan skriva in valfritt tidsomfång men det är lite mer jobb att ordna.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
daniel
Medlem

Antal inlägg: 185


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2011-10-29 08:35 »

Önskar ha 360 dagar oxå.

Tanken från mig är att efter varje nytt år ska jag spara bilden från föregående år, och spara på min egen hårddisk.

Jag vet att man kan göra 2 grafer istället.

Är det för många val kanske?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2011-10-31 09:20 »

Problemet här är att ett helt år kan vara 365 eller 366 dagar. Det skulle då vara att man la till alternativet "år" så fick webbtjänsten själv räkna ut vad det skall vara. Fast mest flexibelt är kanske att man helt enkelt får skriva in valfritt antal dagar.

Vi får väl fundera på detta i samband med att grafgränssnittet uppdateras nästa gång.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
daniel
Medlem

Antal inlägg: 185


Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2011-10-31 09:24 »

Fast mest flexibelt är kanske att man helt enkelt får skriva in valfritt antal dagar.


Om ni har där man kan skriva så slipper ni uppdatera fler gånger, alla kan välja vad dom vill.
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!