E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-06 16:01 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Surfplatta till Logger 2020  (läst 7995 gånger)
frin
Medlem

Antal inlägg: 80


Visa profil
« skrivet: 2011-03-29 21:58 »

Ska i morgon iväg och reka en surfplatta att alltid ha tillhands på gården, detta för att alltid kunna ha koll på oavsett var jag befinner mig i verkstan eller i nåt annat hus. Just nu springer jag omkring med bärbar dator och det är lite otympligt, en 7 tums surfplatta är varken för liten eller för stor. Tänkte köra den på vårt WIFI-trådlösa nätverk men nu har jag sett att det även finns surfplattor man kan ringa ifrån altså 3G, men så mycket koll kanske man inte behöver. Det finns idag billiga surfplattor och jag har kollat på en som kostar ca 1400 spänn. Återkommer med rapport.
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2011-03-30 06:26 »

Bra, en sån är säkert inte fel heller om man skulle vilja ha en snygg "display" att sätta upp i köket där e-logger-sidan visas hela tiden, t.ex. om man gjort en snygg systembild med alla data.
Loggat

Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2011-03-30 18:20 »

Som jag just skrev i en annan tråd. Kontinuerlig automatisk uppdatering av grafer och systembilder från webbtjänsten är inget som stöds idag, det ligger i framtiden.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
frin
Medlem

Antal inlägg: 80


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2011-03-30 20:05 »

Köpte mig en billig surfplatta idag 1500 kostade den, det funkar bra 7 tum stor så inte är det som en dator men man kan ha den med sig,till pannrummet och verkstan när man jobbar. Det blev en Limited Label 7 CK 100 bra eller dåligt men den strömsparar ganska snart så den går ner med svart skärm efter ca 30 sek bara trycka på igen så uppdaterar den. Funkar ok för mig fördelar:liten o smidig nackdelar touch skärm med tangentbord men det funkar är nog bara en vanesak.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2011-03-31 08:52 »

Intressant. Verkar strömsparningsfunktionen gå stänga av helt? Har du nån aning om hur mycket effekt den drar när den är igång då den körs på nätadapter?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
frin
Medlem

Antal inlägg: 80


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2011-03-31 18:59 »

Har haft den igång i 23 tim och 42 min nu behöver laddas, det fina är att när den går ner i strömsparläge så sparas hemsidan man senast besökte bara trycka på så är den igång igen. Uppstartstid altså ett par sekunder.... otroligt.
Det finns en slags indikator som visar hur mycket ström olika funktioner tar altså en för skärm en för WIFI en för vänteläge osv, det visas i %.Jag tror att stänger man av den helt så tar det nog lite längre tid innan den startar upp med att visa loggern, men det finns bokmärken för hemsidor man vill spara en slags genvägar. Den är inte lika snabb som min dator men helt ok för det jag skall använda den till. Har bara börjat sätta mig in i vad man kan göra med den, tar nog lite tid innan man kan den helt. Språk finns på svenska.
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!