E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-06 20:39 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: TP-link tl-wa500g inställningar  (läst 8650 gånger)
Dadid
Medlem

Antal inlägg: 59


Visa profil
« skrivet: 2011-11-08 23:53 »

Jag letar förvivlat efter någon sammanställning/guide som beskriver hur accesspunkten skall konfigureras för att fungera mellan loggern och min trådlösa router. Tips någon?

/David
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2011-11-09 08:46 »

Fick du inte med ett A4-ark med rubriken "Instruktion för trådlös accesspunkt till Logger 2020"?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Dadid
Medlem

Antal inlägg: 59


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2011-11-09 09:55 »

Njet tyvärr, men det är inte hela världen. Jag lyckades just få igång det.
Den skulle ställas in som klient och jag fick byta ip-adress så att loggern inte krockade med en tonido plug.

Nu spottar den ut siffror till webtjänsten så att det står härliga till.

Möjligen kunde det vara en idé att ha en digital version av instruktionen bland de andra manualerna?

/David
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2011-11-09 10:23 »

Måste glömt skicka med det, ber om ursäkt.
Här kommer instruktionen för alla som behöver hjälp.
Hittar ni fel eller brister - komplettera gärna med mer info!


Instruktion för trådlös accesspunkt till Logger 2020.

      

Med en trådlös accesspunkt behöver du inte dra någon nätverkskabel mellan Logger 2020 och din (trådlösa) router, anslutningen sker istället trådlöst. Tre inställningar måste göras innan accesspunkten fungerar, och nedan hittar du en instruktion över hur det kan gå till.

1.   Anslut accesspunkten till en PC med en nätverkskabel.
2.   Anslut nätadaptern.
3.   Starta webbläsaren i din PC.
4.   I Adressfältet, skriv in accesspunktens IP-adress: 192.168.1.254 (klicka på enter)
5.   Logga in med: Användarnamn: admin, Lösenord: admin
6.   I menyn till vänster, klicka på ”wireless”.
7.   Markera valet ”Client mode”.
8.   Scrolla ned och klicka på ”Survey”, nu söker accesspunkten efter tillgängliga trådlösa nätverk, och om din router är inom räckhåll skall den komma upp som en tillgänglig router, fler routrar kan hittas om du har grannar med trådlösa nätverk.
9.   Välj din router (klicka på ”Anslut”) och om du har ett skyddat nätverk, logga in på nätverket, har du ett oskyddat nätverk, gå vidare till nästa punkt.
10.   Klicka på ”save” längst ned på sidan.
11.   I menyn till vänster, klicka på DHCP.
12.   Klicka på menyvalet DHCP settings.
13.   Markera ”Enable DHCP settings”.
14.   Klicka på save.
15.   I menyn till vänster, klicka på ”Network”.
16.   Välj ”Dynamic IP-adress (DHCP)”
17.   Klicka på ”Save.

Nu tappar PC:n kommunikationen med accesspunkten då den får en ny IP-adress.
Koppla ur accesspunkten ur din PC och anslut den till din logger, starta/starta om loggern.
Om allt är OK skall loggern nu koppla upp sig mot webtjänsten, och du skall i displayen uppmanas att öppna en port i din router på precis samma sätt som om du skulle ansluta med en nätverkskabel.

Med vänlig hälsning

Rickard Marklund.
Loggat

Dadid
Medlem

Antal inlägg: 59


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2011-11-09 11:36 »

Behändigt! :-)

/David

PS. Det var ett mkt prydligt paket som dök upp här, såväl vad avser förpackning, innehål, instruktioner etc. Snyggt jobbat!
Loggat
_Niklas_
Medlem

Antal inlägg: 34


Visa profil Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2012-02-14 22:32 »

Jag har lite problem att få det att funka.

Jag har bytt bredbands router från en D-link DSL-2640B till en med separat modem och router (routern heter Netgear WNR3500L)

Den har samma inställningar som min tidigare router för att slippa krångel med omkonfigurationer av allting.

Har gått igenom de 17 punkterna ovan utan resultat. Ledsen

Har återställt TP-Linken till fabriksinställnigar ett par gånger och kört igenom "guiden" igen..

Loggern säger Kontrollera LAN kabeln, och stannar där.


Jag har inte raderat minnet på loggern, men ska man behöva det? Lite skraj att tappa massa givare och inställningar...

Är det någon som har något bra tips ?

Niklas



EDIT : Jo just det.. Måste man köra TP-Linken som DHCP (på punkt 16) ... eller går det bra att köra fast ip ?   jag vill kunna gå in och se om jag har koppling via webgränssnittet till tp-link ap:n ...

« Senast ändrad: 2012-02-14 22:34 av _Niklas_ » Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!