E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-06 20:51 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: THOMSON TG585 v7  (läst 8117 gånger)
JWS
Medlem

Antal inlägg: 7


Visa profil
« skrivet: 2011-09-23 00:17 »

Hej,
Jag lyckas inte få till rätt inställningar i denna...
Protokoll, Portområde, Översätt till, Utlös protokoll, Utlös port är de termer den efterfrågar.

Mvh Jens

 

 

 
Loggat
eero
Medlem

Antal inlägg: 94



Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2011-09-23 09:52 »

Hej Jens - sök på  Thomson TG784 Telia router  så hittar du ett svar från mig på en äldre Thomson - du känner igen dig

//Eero
Loggat

mvh Eero
JWS
Medlem

Antal inlägg: 7


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2011-09-23 11:32 »

Hej Eero,
Jag tittade på din tråd tidigare, men tyvärr skiljer sig min på några punkter och jag får det inte att fungera.

Mvh JEns
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2011-09-23 12:23 »

Hittar ingen bra manual med bilder men här har nån lagt upp en youtubeinstruktion http://www.youtube.com/watch?v=Qd1b21JRNjA

Toolbox->Game and application sharing->Configure

Create a new game or application->Manual entry of port maps, New name = "Logger", Protocol = Any, Port range=loggerns portnummer to loggerns portnummer, Add

Leta rätt på "Logger" i listan "Game or application", välj loggern i listan enheter, Add
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
JWS
Medlem

Antal inlägg: 7


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2011-09-23 12:32 »

Stort tack. Provar detta ikväll.
Ett problem jag hade var att det IP nummer logger 2020 fick tidigare hade varit för en laptop, så i sista steget gick det inte att välja logger 2020 som lokal enhet, utan den hoppade alltså automatiskt tillbaks till den tidigare enheten på detta IP. Tror jag blev av med detta genom att radera allt som tidigare haft denna IP.

Mvh JEns
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!