E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-06 17:23 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
Författare Ämne: HUAWEI 8260a  (läst 21571 gånger)
Fidusen
Medlem

Antal inlägg: 16


Visa profil
« Svara #15 skrivet: 2011-03-10 16:03 »

Hej Andreas,

Aha, med webbtjänst menar du inte inställningar från menyn i LoggerSoft utan  siten e-logger.se?
Där kommer jag inte åt inställningar utan kan endast skriva in Klient ID och där har jag skrivit det som visas när man aktiverar internet på logger2020 som visar ID.
Sen visar Status ansluter, händer inget mer.

Jag är ganska säker på att det är inställningarna på modemet som inte är riktigt gjorda.
LoggerSoft visar fina grafer på de givare som är anslutna så där är inga problem, men konstigt att jag inte får någon fellarm.
Men aktiverar jag Internet i LoggerSoft så kommer det en hel hög med fellarm.
Skall först byta Ethernet kabel för jag får ingen kontakt med logger2020 på IP 192.168.2.1 i browsern.
men dom ligger i andra huset och 7 mil att köra så tar de i dagarna som kommer.

Jag får söka vidare Leende (smiley)

Tror inte att vi kommer längre just nu, men tack för all hjälp Leende (smiley)

MVH/Fidusen
Loggat
Fidusen
Medlem

Antal inlägg: 16


Visa profil
« Svara #16 skrivet: 2011-03-10 20:30 »

Meddelande:
2011-03-10 20:13:45 Kunde inte ansluta till internettjänsten E-logger® - kontrollera att inkommande tcp-port 44000 är vidarebefordrad till IP-adress 192.168.2.2 i din router. Starta om LoggerSoft (detta program).

Var hittar jag så att jag kan göra denna inställning i routern?? Routern är en Gigabyte Air cruser N150 ?

Förlåt, jag vet att jag är ett Pain in the Ass, men när allt detta till slut fungerar, så skall jag skriva en användarmanual som går att följa och förstå utan att vara nätverksexpert! Och helt gratis för er att leverera med Logger2020. Leende (smiley)Leende (smiley)

MVH/Fidusen
Loggat
Fidusen
Medlem

Antal inlägg: 16


Visa profil
« Svara #17 skrivet: 2011-03-10 22:21 »

Försöker att via Internetexplorer 7 ansluta till 192.168.2.2.

Se vad som händer om man skriver in denna IP i era browsers!
Leende (smiley)

MVH/Fidusen
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2011-03-10 23:02 »

Meddelande:
2011-03-10 20:13:45 Kunde inte ansluta till internettjänsten E-logger® - kontrollera att inkommande tcp-port 44000 är vidarebefordrad till IP-adress 192.168.2.2 i din router. Starta om LoggerSoft (detta program).

Var hittar jag så att jag kan göra denna inställning i routern?? Routern är en Gigabyte Air cruser N150 ?

Förlåt, jag vet att jag är ett Pain in the Ass, men när allt detta till slut fungerar, så skall jag skriva en användarmanual som går att följa och förstå utan att vara nätverksexpert! Och helt gratis för er att leverera med Logger2020. Leende (smiley)Leende (smiley)

MVH/Fidusen

Du skall logga in i din router, och sedan brukar det finnas en meny som heter port forwarding.
Du kan behöva klicka på "advanced" eller liknande huvudmeny för att se port forwarding-menyn.
Väl där skall du ange portnummer och IP enligt det som står i LoggerSoft (Eller Logger 2020 om du ansluter loggern direkt till routern)
Routern skall även sättas i läge DHCP Server.
På vissa routrar kan det heta nåt med Game settings, just för att man ofta måste öppna portar för att kunna spela onlinespel.

Loggat

Fidusen
Medlem

Antal inlägg: 16


Visa profil
« Svara #19 skrivet: 2011-03-11 00:06 »

Du skall logga in i din router, och sedan brukar det finnas en meny som heter port forwarding.
Du kan behöva klicka på "advanced" eller liknande huvudmeny för att se port forwarding-menyn.
Väl där skall du ange portnummer och IP enligt det som står i LoggerSoft (Eller Logger 2020 om du ansluter loggern direkt till routern)
Routern skall även sättas i läge DHCP Server.
På vissa routrar kan det heta nåt med Game settings, just för att man ofta måste öppna portar för att kunna spela onlinespel.



Tack Rickard,

Jo det vet jag, allt detta vet jag, DHCP är dynamiskt tilldelad och porten är öppnade i routern, Jag är ju certifierad MCSE och MSCS så detta var ju en verklig utmaning Leende (smiley)Leende (smiley)
Misstänker ett hårdvarufel, men återkommer då jag testat vidare.

MVH/Fidusen
Loggat
Fidusen
Medlem

Antal inlägg: 16


Visa profil
« Svara #20 skrivet: 2011-03-11 00:36 »

Rickard,

Tyvärr så visar det sig att den Ethernet kabel jag användt är korskopplad!

Fixar ny i morgon, så vi slutar tänka på detta nu Leende (smiley)

MVH/Fidusen
Loggat
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!