E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-06 22:52 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
Författare Ämne: 3g routers  (läst 17261 gånger)
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2010-10-31 12:03 »

Visst är det så, det är bara att skicka tillbaks den om du inte kan använda den.
Eller byt till Tele2:s mobila bredband, som ju faktiskt är billigare. (om de har täckning där du tänkt logga)
Loggat

Ubee
Medlem

Antal inlägg: 24


Visa profil
« Svara #16 skrivet: 2010-10-31 13:35 »

Får fundera på om jag ska teckna ett separat Tele2-abonnemang. De kör ju över samma 3G-nät som Telia och då borde jag ha lika bra täckning med det bolaget. Risken är bara att de följer efter Telia´s exempel så småningom. Behöver inte få igång min övervakning förrän framåt sena våren, då poolen är färdig. Kanske kan jag hoppas på en modifiering av systemet tills dess?
« Senast ändrad: 2010-10-31 16:06 av Ubee » Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #17 skrivet: 2010-11-01 08:48 »

Är inte säker på att det är klokt ta fram en lösning för att komma förbi 3G-problem så länge det fungerar bra med Tele2. Vi har en lång lista på trevliga funktioner och förbättringar både i E-logger och LoggerSoft. Att då lägga resurser på fler 3G-operatörer eller att göra något därför att något kanske inträffar är en tveksam prioritering. Vi vet dessutom ändå aldrig vad som händer i framtiden, rätt vad det är kanske nån operatör kommer på att blockera uppkopplingar som är aktiva dygnet runt.

Tele2 kan sluta fungera idag eller imorgon och då blir det förstås högsta prio att göra något åt det. Samtidigt antar jag att Tele2 har lockat till sig en stor andel kunder som har utrustning liknande vår som till exempel IP-kameror som behöver öppna portar, många skulle bli sura om Tele2 ändrade förutsättningarna. Och om vi vänder på resonemanget, det är kanske inte så sannolikt, men andra operatörer skulle faktiskt kunna häva spärrar i takt med att folk protesterar över dem.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2010-11-01 08:51 »

Enligt länken tidigare skulle det fungera med 3:s mobila bredband, är det någon som kör med det, eller som skulle kunna prova, bara för att få detta verifierat?
Loggat

Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!