E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-04 00:03 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Reset av logger - hur uppdaterar man e-logger med ny klient-id?  (läst 5338 gånger)
davidb78
Medlem

Antal inlägg: 1


Visa profil
« skrivet: 2014-02-27 22:34 »

Hej!

Har precis gjort reset på min Logger 2020 och den fungerar perfekt just nu tillsammans med LoggerSoft, men jag kan inte ändra Klient-ID i E-logger. Jag får felaktigt ID när jag försöker uppdatera. Är det någon som vet hur man skall göra?

Imorgon skall det anslutas givare för att mäta delta T över växlaren på sekundärsidan.
Är det någon som vet hur man skall göra för att mäta effekten och verkningsgraden? Har flödesmätare, elmätare och förhoppningsvis två givare över växlaren. Bör ju bara att bygga en formel som t ex delta T x flöde ( flöde / 60 för att få l/s ) x 4,18 för att få effekt och sedan dividera med input el för att få verkningsgrad.

Har en digital mätare i värmepumpen och jag vill ju veta om den stämmer.
Har flöde på 0,55-0,6 och ligger på ett delta T på mellan 5,5-6 när värmepumpen går på max just nu för att ladda varmvatten, när den går på radiatorkretsen ligger delta T på runt 2,0 fast då drar den bara ca 1,2 kW. Skulle gärna vilja logga detta.

Hjälp mig gärna att få det rätt.

Mvh
David Bengtsson
Skoghall - Värmland

Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2014-02-28 09:03 »

jag är på semester för tillfället, men fösöker mig på ett kort svar.
för att få nytt ID måste du aktivera internetläge: http://e-logger.se/wiki/index.php/Manual_Logger_2020#Driftl.C3.A4ge_E-logger

en enkel värmemätarfunktion liknande den du beskriver finns färdigkonfigurerad i webbtjänsten: http://e-logger.se/wiki/index.php/Manual_E-logger#Ber.C3.A4knade_kanaler
Loggat

Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!