E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-05 22:51 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Forumlänkar som går till framsidan  (läst 8116 gånger)
Hummelstrand
Medlem

Antal inlägg: 37


Visa profil
« skrivet: 2011-03-11 09:59 »

Tror att någon konfiguration i ert forum är felinställt så det tror att forumets adress är rooten på e-logger.se. Många gånger när man klickar sig runt i forumet så hamnar man plötsligt på framsidan.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2011-03-12 14:42 »

Kan det kanske vara så att du samtidigt har webbtjänsten öppen i ett webbläsarfönster och forumet i ett annat?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Hummelstrand
Medlem

Antal inlägg: 37


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2011-03-13 21:22 »

Ja, det verkar vara orsaken, om jag stänger flikar med loggningsstjänsten så funkar länkarna inom forumet konsekvent och korrekt. Detta problem uppstår även i Safari på iPhone.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2011-03-14 10:13 »

Jo, så har det alltid varit oavsett vad man använder för webbläsare. Eftersom det inte är något stort problem och dessutom kan undvikas genom att inte ha webbtjänst och forum öppna samtidigt så har det mycket låg prioritet.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
MatteJan
Medlem

Antal inlägg: 5


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2011-10-13 13:00 »

När jag är inne i 'Loggerforum-Supportforum' och läser en tråd och sedan skall gå till en ny tråd, så händer det ibland att jag hamnar på min E-Logger sida.
Jag har inte hittat något mönster eftersom det händer i olika lägen.
Senast var nu när jag var inne i en tråd och klickade på 'Andreas' id. Istället för att hamna på 'Andreas' profil så kom jag till min E-logger sida.
Nästa gång jag gjorde samma sak, fungerade det...
Loggat
MatteJan
Medlem

Antal inlägg: 5


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2011-10-13 13:48 »

Hittade en tråd som behandlade detta, och jag har E-logger sidan öppen i ett annat fönster vilket gör att detta problem uppstår.

Fattade att detta inte har så hög prio vilket är förståligt.

Jag ser till att bara ha ett fönster öppet.

Case closed...
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2011-10-14 15:18 »

Sammanfogat med befintlig tråd. Tack för förståelsen!
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!