E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-07 20:03 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: E-logger - feljustering  (läst 6888 gånger)
kullabacken
Medlem

Antal inlägg: 62


Visa profil Hemsida
« skrivet: 2009-03-04 10:11 »

så vitt jag ser så finns det ingen feljustering utav givare i e-logger. 
logger2020-internet.

kör man via loggersoft så finns det.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4055


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2009-03-04 10:26 »

Det är stämmer, det finns i dagsläget ingen feljustering/offset/kalibrering i E-logger men det är förstås förberett för det.

Hur mycket används förresten felsjusteringen, visar inte temperaturgivarna överlag väldigt korrekt?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
kullabacken
Medlem

Antal inlägg: 62


Visa profil Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2009-03-04 10:32 »

Det är stämmer, det finns i dagsläget ingen feljustering/offset/kalibrering i E-logger men det är förstås förberett för det.

Hur mycket används förresten felsjusteringen, visar inte temperaturgivarna överlag väldigt korrekt?

ok låter bra... jag justerar 2st4st av 11st givare. och om det stämmer vet jag inte. gör det för att ligga ungefär lika med VPens ginare.
« Senast ändrad: 2009-03-04 10:44 av kullabacken » Loggat
jontte
Medlem

Antal inlägg: 24


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2009-03-05 22:16 »

Nog visar givarna rätt men det gäller att lyckas med ditmonteringen och isoleringen.
Själv har jag trubbel med givarna på kb sidan som skulle behöva justeras.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4055


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2009-03-09 15:49 »

Tack, det var bra motiveringar till varför felsjustering behövs. Skall försöka få med det i nästa uppdatering.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!