E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-07 21:06 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Logger 2020 - Skruvterminalerna (skruvplinten)  (läst 8042 gånger)
Paxmax
Medlem

Antal inlägg: 3


Visa profil
« skrivet: 2009-03-03 22:36 »

En aningens ve och förbannelse över skruvterminalerna Arg

Efter ett par upp och nerskruvningar är det skit av kardelskyddet... det åker inte tillbaka när man lättar på skruven, man får pilla upp den manuellt för och få in en ny laddning kablar... när man drar åt så åker skruvkraften rakt ner i lödningen så fort plasten sviktar lite.

På slutprodukten är detta kanske inget problem eftersom man monterar loggern en gång och sen är det bra... men som testare så skruvas och skruvas och skruvas det tills man blir less på plinten.
Jag kommer nog byta till en plint med en hissklämma DIREKT  Glad

Om ni har en chans och få en plint med hissklämma till liknande pris som denna ruppiga skruvplint så för KUNDENS SKULL byt!!!  (fast.. den kostar säkert det dubbla dessvärre  Obeslutsam )
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2009-03-04 06:43 »

Jag är också förvånad över hur "dåligt" de fungerar. Dock har fokus varit att få ihop en produkt som är så pass billig att det går sälja den till ett för den vanliga konsimenten överkomligt pris.
Precis som du säger så får jag göra en avvägning om huruvida jag vill att slutprodukten skall fördyras med typ 20-40 kr för att få en plint som fungerar bättre.
I princip skall varje plint inte behöva användas många gånger, och då är det ett "ickeproblem", men för t.ex. servicetekniker som skall köpa loggern för att använda i sitt jobb kan det bli riktigt ansträngande om plintarna krånglar.
Loggat

Lennart
Medlem

Antal inlägg: 1


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2009-03-18 22:22 »

Hej.
Har labbat en hel del med logger 2020 vist är skruvplintarna bra om man gör en fast instalation.
Har arbetat med larmanläggningar i 30 år samma typ av plintar ingen klagar.

Men eftersom jag vet hur dessa plintar är konstruerade så har jag haft extra kopplingsklämmor undre testerna jag gjort.

Så jag tycker att loggern håller den kvalité som den är tänkt som. Glad
Loggat
Racecat
Medlem

Antal inlägg: 7


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2009-03-19 14:43 »

Kan man inte bara göra lite som jag tänkt..

Sätta en rad med sockerbitar och och koppla in alla kablar dit.
Då behöver man inte skruva på själva loggern utan man skruvar på sockerbitslängan...

Okej kanske lite kaka på kaka! 
Men en enkel och billig lösning..
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2009-03-19 14:46 »

Problemet med sockerbitar (om du inte har sockerbitar med kabelskydd, och då får du ju samma problem i dessa) är att kablarna lätt går av om plinten saknar kabelskydd.
Loggat

Racecat
Medlem

Antal inlägg: 7


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2009-03-19 14:50 »

hmm det kan du ha rätt i.

Men tänkte lite grann att då slipper man skruva på loggerns plintar hela tiden...utan man skruvar på socjerbitarna...och dom är lite lättare att byta ut än dom på loggern om dom pajar..

 Med glimten i ögat (blinkande)
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!