E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-05 23:41 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Skicka data till er  (läst 7222 gånger)
daniel
Medlem

Antal inlägg: 185


Visa profil
« skrivet: 2011-10-26 20:08 »

Jag har precis börjat logga min El total.

Kan jag skicka data till er som ni "bara" lägger i "min" hos er och på så sätt kan jag få tillgång till den via E-logger.se?

Givetvis ska den vara i det formatet som ni önskar, säg bara hur den ska se ut så kan jag ordna det.

Vi pratar givetvis bara om månadsdata, 2-3 år bakåt, och på månadsbasis, så totalt handlar det om 24-36 värden.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2011-10-27 11:28 »

Nej tyvärr inte i dagsläget, en importfunktion är planerad men det är fortfarande ett tag bort.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-01-09 21:58 »

Vad jag förstår så kommer det att komma en funktion i framtiden där man kan redigera mätdata, d.v.s. ändra data som man har loggat i e-logger. Kan man på så sätt lägga in gammal data (alltså innan man började logga med Logger2020) så det kommer med i grafer, rapporter o dyl? Jag har nämligen en massa data från min elförbrukning under hela 2011 som energidisplayen Eliq har sparat åt mig. Det vore ju kanon om man kunde ha all data på samma ställe.
Eller finns det något annat sätt jag kan lägga in gamla data i e-logger?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2012-01-10 08:23 »

Flyttade din fråga till befintligt ämne, se ovan.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
matshj
Medlem

Antal inlägg: 25



Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2013-02-27 10:26 »

Hej!

Vad är status på denna funktion?
För  min del behöver det inte vara en speciellt avancerad funktion, det räcker med att man skulle kunna använda funktionen redigera mätdata för detta.
Den är ju idag begränsad till att redigera data from det datum då det fanns data för kanalen.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2013-02-28 11:03 »

Skall det vara nån större mening med en sån här funktion så bör man kunna importera en textfil med tidsangivelser och mätvärden. Kan tyvärr inte säga någonting om när det kan bli av, det finns hur mycket som helst att göra men alldeles lite tid.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!