E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-06 19:07 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Vad är kanaler ?  (läst 4993 gånger)
Morby
Medlem

Antal inlägg: 238



Visa profil
« skrivet: 2011-11-29 11:17 »

Jag är en helt ny på detta område och har beställt en logger som är på G hem till posten för avhämtning så jag har inte "klämt" på den än.
Jag har försökt läst hela manualen några ggr samt följt mycket diskussioner på forumet men förstår inte riktigt kopplingen med kanaler och givarna.
Själva abonemanget man får ger 5 kanaler utan extra avgift så då gäller det ju att konfigurera upp det hela utan att konsumera flera.
Den konkreta frågan vidare blir då, går det åt en kanal för varje givare ?
 
Loggat

Harry Callahan: I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?"
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2011-11-29 13:59 »

Kanaler är de givare du väljer ut, döper, väljer linjefärg och linjetyp för, och som sedan kan visas i grafer och tabeller.
Se min skärmdump över hur det ser ut när du skapar kanaler:

I "Givarelistan" väljer du vilken av dina givare du vill använda i den kanal du definierar, sen gör de de val du anser lämpligt på efterföljande punkter.
Loggat

Morby
Medlem

Antal inlägg: 238



Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2011-11-29 16:37 »

Ok! Tackar för svaret. Jag antar att det klarnar när jag får meka lite själv med det.
Loggat

Harry Callahan: I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?"
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!