E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-07 00:19 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Larm kod  (läst 5261 gånger)
Tobbe123
Medlem

Antal inlägg: 77


Visa profil
« skrivet: 2011-11-06 19:12 »

Hej,

Jag har fått ett fel meddelande på displayen i 2020 logger. Jag har 25 temp givare, två födesmätare och fem el mätare.

Felmeddelandet som är på displayen säger G13 E0, jag gissar att detta betyder givare 13??? Tittar jag på web tjänsten syns inga fel, jag får heller inga felmeddelanden. Givare 13 är min ute givare. Jag kan inte se att något är fel. Den röda lampan på loggen blinkar rött. Jag har startat om loggen utan resultat. Jag vill INTE resreta loggen pga att jag har loggat i 8 månader och vill inte tappa denna statistik. Jag har även kopplat bort givare 13 och kopplat in den igen, men utan resultat.

Tack på för hand
Tobbe123
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2011-11-06 21:29 »

När det gäller larmet så kan Andreas ge ett bättre svar på vad det kan vara.
Däremot är det ingen risk att du förlorar data om du resetar loggern.

Efter reset kommer du (sedan du åter anslutit till webtjänsten) att uppmanas ladda ned alla inställningar, namn, larm och så vidare från webtjänst till Logger.
Men som sagt, avvakta Andreas svar på vad larmet kan bero på.
Loggat

Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2011-11-07 08:03 »

Felmeddelandet betyder att x givare och y moduler inte kan hittas. Detta beror oftast på kabelglapp eller att givare flyttats.

Står i manualen för Logger 2020 under Startsekvens / Givar- och modulfelslarm vid start
http://e-logger.se/wiki/index.php/Manual_Logger_2020
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Tobbe123
Medlem

Antal inlägg: 77


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2011-11-07 17:14 »

Hej,
Nu är det fixat

Tack för hjälpen

Tobbe123
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!