E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-15 10:24 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Dela givarnät mellan två loggar?  (läst 5898 gånger)
Anders Thorin
Medlem

Antal inlägg: 12


Visa profil
« skrivet: 2015-09-14 22:06 »

Går det att dela ett givarnät mellan två loggrar?
Loggat
patric1
Medlem

Antal inlägg: 10


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2016-03-03 14:56 »

Jag undrar samma sak?
Går det att köpa en till Logger2020 för att på så sätt se temperaturerna på fler ställen i huset i realtid?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4061


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2016-03-04 10:35 »

Nej det går inte rent fysiskt att koppla samma givarnät till två loggrar, då skulle kommunikationen kollidera och ingenting fungera. Däremot kunde man väl tänka sig att en logger skulle kunna kommunicera via ethternet med en annan logger för att på så sätt kunna visa data från den andra i displayen. Är det alltså bara därför du/ni vill dela givarnät, för att få tillgång till en display som visar mätvärden på annan plats än där loggern sitter?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
patric1
Medlem

Antal inlägg: 10


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2016-03-05 19:50 »

Ja, precis så skulle jag vilja göra med enbart en "visningslogger"! Idag sitter ju huvudloggern enbart i teknikrummet i källarplan där jag i princip aldrig är och det vore fräckt med en till display som enbart visar temperaturvärden, det kanske går att lösa på nåt sätt?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4061


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2016-03-07 09:05 »

Har tyvärr ingen lösning på detta med "slavdisplay" idag, men vet att det är många som skulle vilja ha det (däribland jag själv!) så det är definitivt något vi jobbar för på sikt.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!