E-logger
|
Manualer
|
Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-06 12:30
Välkommen
Gäst
. Var snäll och
logga in
eller
registrera dig som ny medlem
.
1 timme
1 dag
1 vecka
1 månad
För alltid
Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Forum
Hjälp
Sök
Logga in
Registrera
Loggerforum - supportforum
>
E-logger®, Logger 2020, Logger 3030, Logger 1010 & LoggerSoft
>
Hjälp
>
Strömlös - Vad händer?
Sidor: [
1
]
« föregående
nästa »
Skriv ut
Författare
Ämne: Strömlös - Vad händer? (läst 4845 gånger)
Dadid
Medlem
Antal inlägg: 59
Strömlös - Vad händer?
«
skrivet:
2012-01-30 14:27 »
Vår ena anläggning blev sannolikt strömlös i torsdags kl 16.
På Fredagen säkerställdes att den var strömsatt.
Dock kommunicerade den inte med e-logger vilket vi kunde åtgärda genom en omstart och minnesreset idag på förmiddagen.
Nu kan vi ju inte veta om den tappat strömtillförseln eller om kommunikationen brutits av något annat skäl, men det vore intressant att veta vad som händer när strömmen bryts. Hur långa avbrott klarar den innan ID:t måste förnyas?
Det bör nämnas att loggern sitter monterad i ett ganska rått klimat. I princip utomhus, men väl skyddad från nederbörd. Vidare är den ansluten via en 3G router med ett teliaabonnemang.
Om problemet återuppstår och kan härledas till strömbortfall kommer vi att överväga någon form av UPS.
/David
Loggat
Andreas
Administrator
Antal inlägg: 4053
SV: Strömlös - Vad händer?
«
Svara #1 skrivet:
2012-01-30 15:13 »
Säker på att det inte var 3g-routern som tappad kontakten, har routern pingmöjlighet eller fjärrinloggning, i så fall, provade ni pinga eller fjärrinlogga så att ni såg att uppkopplingen var som den skall?
Om uppkopplingen legat nere kan det ta en stund innan loggern hinner ikapp och har hunnit skicka över gammal data.
Logger 2020 skall inte behöva handpåläggning vid strömavbrott. Det finns ingen gräns på hur långt strömavbrottet får vara, id behöver aldrig förnyas.
Loggat
Läs igenom
manualen
och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs!
Regel 2
: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Dadid
Medlem
Antal inlägg: 59
SV: Strömlös - Vad händer?
«
Svara #2 skrivet:
2012-01-30 15:41 »
Ok, vi får stifta en närmre bekantskap med routern och dess möjligheter.
Mvh
David
Loggat
Sidor: [
1
]
Skriv ut
« föregående
nästa »
Gå till:
Välj destination:
-----------------------------
Om supportforumet
-----------------------------
=> Om supportforumet
-----------------------------
E-logger®, Logger 2020, Logger 3030, Logger 1010 & LoggerSoft
-----------------------------
=> Nyheter
=> Hjälp
===> Visning av elpris och timprisstyrning
===> Temperatur
===> Elmätaravläsning
=====> Elproduktion
===> Energimätare
===> Flödes- / vattenmätare
===> Fastbränsle
===> Nätverksinställningar
=====> Loggermjukvara äldre än 111109
===> Uppdatering
===> SunLogger 2020
===> LoggerSoft
=> Buggrapporter
=> Önskemål
===> LoggerSoft
=> Övrigt
-----------------------------
Loggerkonsulter
-----------------------------
=> Loggerkonsulter
Laddar...