E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-05 23:48 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hur får man autoexport via FTP  (läst 5578 gånger)
Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« skrivet: 2011-12-26 21:25 »

Jag håller på och installerar min Logger2020 och har lyckats så smått börja logga mot Loggersoft och mot E-logger. Jag ska testa autoexport via mail inatt, men hur gör man för att få autoexport via FTP? Vad är det serveradress, användarnamn och lösenord man ska använda?
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2011-12-26 21:32 »

Servernamn är namnet på den server som du vill ha data skickat till.
Det kan vara ett namn eller en IP-adress
Användarnamn och lösenord är det användarnamn och lösenord som behövs för att kunna logga in på din server.
Loggat

Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2011-12-26 21:37 »

Jag har ju ingen server (bara ett vanligt hemmanätverk) så FTP fungerar inte för mig då?
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2011-12-26 21:41 »

Nja, jag är egentligen inte rätt person att svara på den frågan, jag tror man kan sätta upp en server även i sin hemma-dator, men jag vet inte hur man gör.
När Andreas ser ditt inlägg kan han ge ett bättre svar än mig.
Kanske skulle manualen för autoexportfunktionen kunna uppdateras med lite mer info i samma veva.
Loggat

Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2011-12-27 16:38 »

FTP-konto ingår normalt i de flesta webbhotell (förekommer även med gratis webbhotell). Det går också att installera en fristående FTP-server på en egen dator, men då måste denna dator stå på hela tiden vilket kan kosta en hel del i el. Exempel på gratis FTP-serverprogramvaror är Serv-U, War FTP Daemon, Vsftpd och FileZilla. Det följer även med en FTP-server i Windows 7. Ytterligare en möjlighet är att utnyttja det faktum att vissa NAS och mediaspelare har inbyggd FTP-server, denna typ av lösning är mer effektsnål än en vanlig dator. Notera att egen FTP-server, vare sig det är en fristående dator eller en NAS/mediaspelare, kräver öppning i av inkommande portar i routern så att E-logger kan komma åt servern.

Det enklaste är förstås export via E-post. Det finns i de flesta fall heller ingen anleding att använda något annat.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!