E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-05 23:26 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Autoexport  (läst 6058 gånger)
petera9999
Medlem

Antal inlägg: 9


Visa profil
« skrivet: 2011-12-09 06:40 »

Hej
Har satt upp autoexport av mina mätvärden.
Men jag får inte med alla i exporten saknar ovanvåning h1 och t1 samt kallvind t1.
Finns det en begränsning på hur många kanaler jag kan exportera ?

Hälsningar
Peter A
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2011-12-09 10:39 »

Det finns inga sådana begränsningar så något är lurt.

Hur många dagar har du hunnit få exportfiler för där dessa kanaler saknas?

Får du ut kanalerna i fråga om du kör manuell export?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
petera9999
Medlem

Antal inlägg: 9


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2011-12-11 15:20 »

Je om  jag kör en manuell och väljer alla så kommer det ut men inte vid autoexport.
Har kollat loggarna och från det datum jag satte upp dem så har en missat att få med 4 givare.
Sedan efter en vecka sedan så har den missat 3 st så det känns som något skumt ?


Hälsningar
Peter
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2011-12-12 09:55 »

Har tittat på din senaste exportfil och i den finns alla kanaler med utom källare-T2 (vilket har sin förklaring i att kanalen inte fått in data sedan 6/11).

Vad använder du för uppackningsprogram, kan det vara ett problem när du packar upp filen?

Eller kan det vara att du missat att kolumnerna är förskjutna i textfilen på grund av att rubrikerna tar upp mer plats än datakolumnerna? Klistrar man in dem i Excel eller Openoffice calc ser det rätt ut.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
petera9999
Medlem

Antal inlägg: 9


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2011-12-14 22:50 »

tack för din hjälp
skall kolla noga igenom och se om de hamnat någonstans i arket

peter
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!