E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-07 19:17 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3 ... 10
 1 
 skrivet: idag kl. 17:10 
Startat av AndreasK - Senaste inlägg av AndreasK
Här ett till exempel,
Framgår även att mätvärdena skalas annorlunda i Loggersoft jämfört med e-logger.

Loggersoft verkar vara stabilare för att motta all data. Antagligen är det utanför lokala nätverket, dvs "internetrelaterat".
Tacksam för tips på felsökning och ev konfigurerings-råd för brandvägg.

 2 
 skrivet: idag kl. 15:17 
Startat av AndreasK - Senaste inlägg av AndreasK
Har anslutit miljömodul Maxi och märkt att data från VOC och ena "damm" -givaren inte uppdaterats fullständigt,
Samma i textlogg. Se bilagor.

Har inte märkt liknande problem med övriga givare, som t ex temp, luftfuktighet, osv.
Tacksam om supporten kan kolla på problemet, eller om någon med liknande erfarenhet kan tillföra felsökningen något.

(Har fler frågor om miljömodulen, t ex ljud och ljus men inte lika prioriterat)

Annars väldigt bra produkt,
Tack på förhand!

 3 
 skrivet: idag kl. 07:33 
Startat av Anders72 - Senaste inlägg av Andreas
Hej!

Så bra att det fungerar!

Hänger inte riktigt med på hur du menar med COP, går det inte att skapa en kanal för den beräknade givaren och sen använda den kanalen i COP-beräkningen?

 4 
 skrivet: idag kl. 07:31 
Startat av trebakkveien - Senaste inlägg av Andreas
Hej,

Tack då förstår jag precis vad du menar. Det är dessvärre som det står i manualen dvs att inställningarna skalfaktor och offset påverkar det som visas i webbtjänsten dvs. mätvärden och grafer, inte det som visas i teckenfönstret. Jag funderar på om det skulle kunna lösas med en beräknad givare, hur många givarplatser har du lediga i loggern?

 5 
 skrivet: 2024-05-01 16:52 
Startat av trebakkveien - Senaste inlägg av trebakkveien
Hei
Andreas
Har lagt ved bilder om det er til hjelp.

 6 
 skrivet: 2024-05-01 14:56 
Startat av Anders72 - Senaste inlägg av Anders72
Hej
Har gjort en beräknad givare och det fungerar perfekt nu  Leende (smiley)
Men när jag raderade bort den gamla beräkningen så slutade COP att fungera och den kan inte beräkna på givare.
Går det att fixa eller ska jag ha kvar den gamla beräkningen bara för att få COP att fungera?

 7 
 skrivet: 2024-04-29 12:58 
Startat av trebakkveien - Senaste inlägg av trebakkveien

Har lagt ved eit bilde av giver 7. og display på L3030

 8 
 skrivet: 2024-04-29 08:23 
Startat av trebakkveien - Senaste inlägg av Andreas
Hej,

Hänger dessvärre inte inte med, hur ser beräkningen ut och var har du fyllt i den?

 9 
 skrivet: 2024-04-25 20:50 
Startat av trebakkveien - Senaste inlägg av trebakkveien
Hei
Andreas
Er det mulig få det kalkulerte verdet i display til logger 3030 pro , for Analog In , nr 7 og 8 + ( 9-10-11-12-13 ) får nå opp bare % verdien i display.
Men inne på E-logger har eg rett verdi.

 10 
 skrivet: 2024-04-19 09:17 
Startat av DennisCA - Senaste inlägg av Rickard
Du kan ansluta upp till 50 tempgivare till en av de tre ingångarna på Logger 1010, men måste välja bland de givare som finns under menyalternativet "Dallas 1-wire" i webshopen.
Har du befintliga PT100 eller PT1000-givare då vill använda så måste du köpa logger 1010 med Modbus + någon av modulerna som finns under menyn https://www.energibutiken.se/sv/65-modbus
Där finns både moduler för direkt anslutning av PT1000-givare, moduler för 0-10V, 0-20 mA eller 4-20 mA.

Loggern kan anslutas antingen till en fast ansluten router, via en trådlös accesspunkt som ansluter till en router eller till en mobil bredbandsrouter.

Vill du veta mer kan du alltid ringa mig på 070-6798263 (Rickard)

Sidor: [1] 2 3 ... 10
Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!