OK, nu har jag tagit upp loggern o anslutit direkt med LAN-kabel till Routern.
Först med givarfel eftersom alla givarna nu är urkopplade, sedan raderade jag minnet och har nu 0 givare, ny IP-adress .67 som syns i routern, grön diod på loggern indikerar inga fel, men fortfarande hittas inte loggern.
Jag har provat både med kabeln som kom med TP-link o en annan kabel här uppe, de fungerar båda med datorn mot routern (och TP-link).
Enda skillnaden mot tidigare är att nu är loggern "aktiv" enligt routern.
Byter jag LAN port på routern, så följer IP-adressen med dit, fortfarande aktiv.
Gjorde en ny felsökning i windows, men samma resultat, loggern svarar ej:
Nätverksdiagnostik i Windows Information om utgivare
Hittade problem
webbplats (192.168.0.67) är online men svarar inte på anslutningsförsök.webbplats (192.168.0.67) är online men svarar inte på anslutningsförsök.
Fjärrdatorn svarar inte på anslutningar på port 80, kanske på grund av inställningarna för brandväggen eller säkerhetsprinciperna. Den kan också vara otillgänglig just nu. Windows kunde inte hitta några fel med datorns brandvägg. Identifierat
Kontakta tjänsteleverantören eller ägaren till fjärrsystemet för att få mer hjälp eller försök igen senare Slutfört
Är detta ngt som kan användas för felsökning?:
Logg för nätverksdiagnostik
Filnamn: B3DEB8E6-365E-4A26-B82B-D4C6133A41CB.Diagnose.0.etl
Logg för nätverksdiagnostik
Filnamn: 8443D136-2DA7-46FF-AF59-8567586A92B8.Diagnose.1.etl
Annan nätverkskonfiguration och loggar
Filnamn: NetworkConfiguration.cab
Annan nätverkskonfiguration och loggar
Filnamn: NetworkConfiguration.cab
Är det fel på loggern då?