E-logger
|
Manualer
|
Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-13 04:36
Välkommen
Gäst
. Var snäll och
logga in
eller
registrera dig som ny medlem
.
1 timme
1 dag
1 vecka
1 månad
För alltid
Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Forum
Hjälp
Sök
Logga in
Registrera
Loggerforum - supportforum
>
E-logger®, Logger 2020, Logger 3030, Logger 1010 & LoggerSoft
>
Hjälp
>
FEL: Kunde inte ansluta till klienten, kontrollera att den går och är inkopplad
Sidor: [
1
]
« föregående
nästa »
Skriv ut
Författare
Ämne: FEL: Kunde inte ansluta till klienten, kontrollera att den går och är inkopplad (läst 4955 gånger)
Thomas72
Medlem
Antal inlägg: 225
FEL: Kunde inte ansluta till klienten, kontrollera att den går och är inkopplad
«
skrivet:
2014-02-03 20:49 »
Jag får ovanstående meddelande när jag ska programmera ett nytt larm. När jag går till Givare för att uppdatera givarlistan så får jag samma meddelande.
Jag ser inga andra fel med loggern. Den loggar som den ska, blinkar grönt och ritar härligt fina grafer.
Loggat
Andreas
Administrator
Antal inlägg: 4056
SV: FEL: Kunde inte ansluta till klienten, kontrollera att den går och är inkopplad
«
Svara #1 skrivet:
2014-02-04 13:00 »
Vad glatt det lät med de fina graferna!
Två saker du kan prova: 1) Tryck resetknappen på loggern (eller bryt strömmen) så den kopplar upp sig mot nätet igen. Vänta 1 minut och försök sedan skapa larm från E-logger. Om det inte gör nån skillnad så. 2) Prova starta om din router (och ev. annan nätverksutrustning på vägen mellan logger och router.) Vänta 1 minut och försök sedan skapa larm från E-logger.
Loggat
Läs igenom
manualen
och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs!
Regel 2
: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Thomas72
Medlem
Antal inlägg: 225
SV: FEL: Kunde inte ansluta till klienten, kontrollera att den går och är inkopplad
«
Svara #2 skrivet:
2014-02-05 16:17 »
Jag testade att bryta strömmen och starta om loggern. Då blinkade den rött och klagade på internetfel. Jag startade då om routern och när routern startat upp igen så startade jag om loggern igen och då fungerade det.
Jag har nu programmerat ett nytt larm.
Tack för hjälpen!
Loggat
Sidor: [
1
]
Skriv ut
« föregående
nästa »
Gå till:
Välj destination:
-----------------------------
Om supportforumet
-----------------------------
=> Om supportforumet
-----------------------------
E-logger®, Logger 2020, Logger 3030, Logger 1010 & LoggerSoft
-----------------------------
=> Nyheter
=> Hjälp
===> Visning av elpris och timprisstyrning
===> Temperatur
===> Elmätaravläsning
=====> Elproduktion
===> Energimätare
===> Flödes- / vattenmätare
===> Fastbränsle
===> Nätverksinställningar
=====> Loggermjukvara äldre än 111109
===> Uppdatering
===> SunLogger 2020
===> LoggerSoft
=> Buggrapporter
=> Önskemål
===> LoggerSoft
=> Övrigt
-----------------------------
Loggerkonsulter
-----------------------------
=> Loggerkonsulter
Laddar...