E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-13 21:35 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: FEL: Kunde inte ansluta till klienten, kontrollera att den går och är inkopplad  (läst 4970 gånger)
Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« skrivet: 2014-02-03 20:49 »

Jag får ovanstående meddelande när jag ska programmera ett nytt larm. När jag går till Givare för att uppdatera givarlistan så får jag samma meddelande.
Jag ser inga andra fel med loggern. Den loggar som den ska, blinkar grönt och ritar härligt fina grafer.  Leende (smiley)
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4057


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2014-02-04 13:00 »

Vad glatt det lät med de fina graferna! Leende (smiley) Två saker du kan prova: 1) Tryck resetknappen på loggern (eller bryt strömmen) så den kopplar upp sig mot nätet igen. Vänta 1 minut och försök sedan skapa larm från E-logger. Om det inte gör nån skillnad så. 2) Prova starta om din router (och ev. annan nätverksutrustning på vägen mellan logger och router.) Vänta 1 minut och försök sedan skapa larm från E-logger.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2014-02-05 16:17 »

Jag testade att bryta strömmen och starta om loggern. Då blinkade den rött och klagade på internetfel. Jag startade då om routern och när routern startat upp igen så startade jag om loggern igen och då fungerade det.
Jag har nu programmerat ett nytt larm.

Tack för hjälpen!  Leende (smiley)
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!