E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-13 13:31 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Uppdaterad årsförbrukning varje månad  (läst 6964 gånger)
Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« skrivet: 2013-12-29 10:08 »

När man är ledig så här runt jul så får man tid att tänka och jag har tänkt:
Jag har ju tjatat länge om att jag vill se årsförbrukningarna genom åren i stapelform och har ett nytt förslag. På sidan "Rapporter" så syns ju totalvärdena under grafen med "Senaste 12 månaderna". Där syns ju bland annat för mig totalvärdena för de senaste 12 månaderna "El Totalt" och "El hushåll". Dessa värden uppdateras ju varje månadsskifte. Jag skulle att dessa värden sparades i stapelform med 12 staplar så att man kan se trenden. Nu visas ju totalförbrukningen 1212-1311 och totalvärdet för "El Totalt" 10226.2. Jag vill alltså att det värdet sparas i en stapel och sen så kan man jämföra med totalförbrukningen 1301-1312, 1302-1401 osv. så att det blir 12 staplar.

Är det lättare att fixa detta under "Grafer" så är det givetvis också välkommet!  Glad

God Fortsättning!
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4057


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2013-12-30 10:49 »

Det låter som en vettig tanke.

Gott slut!
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Benny
Medlem

Antal inlägg: 4


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2014-01-13 09:31 »

Vill gärna se detta också, en total årsförbukning så man kan jämföra år till år, inte bara grafen månadsvis år för år (men den är grym också, saknat förut!)
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4057


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2014-01-14 17:30 »

Fast visst menar du kalenderår nu? Den här tråden handlar inte om kalenderår utan om att ha ett diagram med ett "glidande årsfönster" där stapel för summa 12 månader bakåt visas varje ny månad.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Benny
Medlem

Antal inlägg: 4


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2014-01-14 19:30 »

Ja, det var ju det jag menade så klart!  Rullande ögon (ironi)
Men det här förslaget är ju också jättebra, men det går att göra båda kanske! Leende (smiley)
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4057


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2014-01-27 13:18 »

Ja vi får se vad som går att ordna i samband med nästa uppdatering av rapporterna.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!